יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התראיין היום (חמישי) בוועידת הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט, כאשר הוא נשאל בין השאר לגבי האפשרויות לפתירת הסיטואציה הפוליטית המורכבת שעלולה להוביל את ישראל למערכת בחירות שלישית, ורמז כי "נראה שנמנעה ממשלת אחדות רק בגלל מניעים אישיים של גנץ ונתניהו". בנוסף שלח מסר אופטימי ואמר כי "21 ימים זה מספיק זמן כדי ששניהם יגיעו להבנות ביניהם, כל אחד מהם ייאלץ לוותר על משהו".



לגבי האופציה של ממשלת מיעוט בראשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בתמיכת הרשימה המשותפת, שדובר עליה הרבה בתקופה האחרונה אך היא ירדה מהפרק בעיקר לאור המצב הביטחוני וההסלמה בדרום, אמר ליברמן כי "מתחילת מערכת הבחירות האחרונה דחפתי להקמת ממשלה לאומית ליברלית רחבה, האופציה של ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת הועלתה רק כדי להפעיל לחץ על שתי המפלגות הגדולות לשבת ביחד". הוא הוסיף כי "לכחול לבן ולליכוד יש מספיק מנדטים גם בלי ישראל ביתנו. בכל מקרה, אנחנו נתמוך בממשלת אחדות גם אם אנחנו מחוץ לממשלה".



מוקדם יותר באותה ועידה התראיינה יו"ר הימין החדש, איילת שקד, ואמרה כי היא עומדת על רצונה לשכנע את ליברמן להצטרף לממשלת ימין-חרדים, בראשות נתניהו, כפי שהיה בין 2015 ל2019. יו"ר ישראל ביתנו הגיב לדבריה ואמר כי "לא נצטרף לממשלה קיצונית ופנאטית. היו לנו מספיק הזדמנויות לעשות זאת אבל זה תלוי בהרבה עניינים שקשורים לדת ומדינה שאני לא מוכן להתפשר עליהם". הוא הוסיף כי "זה לא מקובל שאנחנו שולחים מעל 5,000 לשרת ולהילחם בצבא בשביל המדינה אבל אין להם את הזכות להתחתן בארץ, אלא צריכים לטוס לחו"ל בשביל זה".



בנוגע לחברה של שקד למפלגה, שר הביטחון החדש נפתלי בנט, אמר ליברמן כי "מוקדם מדי כדי לדעת אם בנט עושה עבודה טובה, אני מאחל לו בהצלחה". לגבי המצב בחזית הדרומית אמר שר הביטחון לשעבר כי "צריכים חשיבה אסטרטגית יותר לגבי רצועת עזה, הסבבים האלה לא משנים אם אין לנו אופק מדיני לגבי מה אנחנו רוצים שיקרה ברצועה. הרקטות על הדרום הם ההוכחה למדיניות החלשה שלנו". הוא התייחס גם למצב הכולל במזרח התיכון ואמר כי "זה לא תלוי רק בישראל, אנחנו רואים מלחמות וארגוני טרור בכל המדינות מסביב אלינו. יש פה תקופת זמן רגישה ונפיצה מאוד".