אדם נוימן, יליד ישראל והמנכ"ל המודח של חברת 'WeWork', עזר לג'ארד קושנר, גיסו היהודי ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בתכנון עסקת המאה, כך דווח בווניטי פייר. לפי מקורבים שעבדו עמו, נוימן "האמין שהוא מסוגל לפתור את הבעיות המסובכות ביותר בעולם, כולל הסכסוך הערבי-ישראלי".



נוימן, שהתפטר בספטמבר מהחברה אותה ייסד, הורה למנהל פיתוח של 'WeWork', רוני בכר, לשכור חברת פרסום שתפיק עבור קושנר סרטון המראה כיצד תראה טרנספורמציה כלכלית בגדה המערבית ובעזה. בכר אמר שהוא רק ייעץ בסרטון ושלא נעשה שימוש במשאבי החברה עצמה. קושנר השתמש בסרטון במהלך ועידת בחריין שהשיקה את החלק הכלכלי בתוכנית המאה של ממשל טראמפ.



נוימן אמר גם לאחד המשקיעים בחברה שהוא שכנע את רם עמנואל, ראש עיריית שיקאגו בעבר, להתמודד לנשיאות ב-2020. בנוסף, אמר לקולגות שהוא מציל את נשות ערב הסעודית בכך שעבד עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן כדי להציע לנשים במדינה שיעורי קידוד.



על פי הדיווח, בפגישה נוספת אמר נוימן כי שלושה אנשים עומדים להציל את העולם: בן סלמאן, ג'ארד קושנר והוא עצמו. זה היה לפני רצח העיתונאי ובעל הטור בוושינגטון פוסט, ג'מאל חאשוקג'י. נוימן נפגש עם יועץ הביטחון הלאומי לשעבר בממשלתו של ג'ורג' בוש, סטיבן הדלי, ואמר לו שאפשר יהיה לסדר את הבלאגן סביב בן סלמאן אם יהיה לו את המנטור הנכון. והוא התכוון לעצמו.



נוימן ומשפחתו היו מעורבים מאוד בתנועת הקבלה והפכו את המסורת המיסטית לחלק מתרבות המשרדים, כולל תזמון פגישות ביום ה -18 לחודש, שנתפס כפרק הזמן המועיל ביותר. אמו אמרה בחודש שעבר כי נוימן הצטרף לתנועת חב"ד וכי הוא בתהליכי חזרה בתשובה.