מקל בגלגלי היוזמה של כחול לבן: ישראל ביתנו תתנגד להקמת ועדת כנסת לפני הקמת ממשלה, כך אמר הבוקר (שלישי) יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן. בראיון לכאן ב', התייחס ליברמן לאפשרות להקמת ועדת הכנסת שתוכל לדון בחסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר: "אנחנו נתנגד בתוקף לכך. כפי שאמרנו אנחנו רוצים בחירות בלי טריקים. להקים את הוועדה 15 יום לפני הפיזור, ברור שזאת תהיה ועדה פרסונלית שתתעסק רק בנושא אחד או באיש אחד".



היוזמה של כחול לבן עלתה בעקבות אמירתו של ליברמן אתמול, ממנה מתשמע כי הוא מתנגד להענקת חסינות לנתניהו, ורצו להקים ועדת כנסת שבה יהיה רוב נגד חסינות כזו. אלא שיו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, אמר כבר אתמול, כי מפלגתו לא נתנה הסכמה כזאת. בתגובה, מונעים בכחול לבן קידום הצעת חוק של פורר לפיצול סיעות באמצעות 7 ח"כים בלבד.



ליברמן, שניסה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד וכחול לבן, התייחס גם להצעה לקצר את מערכת הבחירות: "אין שום סיבה לא לעשות את זה. רואים במדינות אחרות שתוך 30 יום עורכים בחירות. אני חושב שבאמת אין שום סיבה למשוך את זה ל-90 יום. אנחנו מנסים ואני מקווה שגם ועדת הבחירות תתארגן בהתאם ועמדתה חשובה מאוד".



במהלך ישיבת הסיעה אתמול, איחל ליברמן "שבסוף התהליך ראש הממשלה יצא זכאי, צח כשלג. אך המקום היחידי לבירור הסוגיה זה רק בית המשפט". הוא גם התייחס לאפשרות שנתניהו יבקש חסינות ואמר כי לא הייתה פניה בקשר לחסינות. ראש הממשלה בזמנו אמר שהוא לא זקוק לחסינות".