הפרשנית המדינית של חדשות 12, דנה וייס, התראיינה הבוקר (שישי) בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM והתייחסה לסיטואציה הפוליטית המסובכת ולתוצאות סקר מעריב שמראה בין השאר שמצב הגושים עומד על כנו, ושגדעון סער, שהכריז השבוע על התמודדו מול נתניהו בפריימריז בליכוד, זוכה ל44% בשאלה האם יש לו את הכישורים להיות ראש ממשלה. וייס אמרה כי "בעיני הסיפור של המערכת הפוליטית בשנה האחרונה זה 'טו ביבי אור נוט טו ביבי' וכל השאר לא משנה. מה שאנחנו רואים זה שאם מוציאים את ביבי מהמשוואה כל אחד בליכוד יכול להקים ממשלה מחר בבוקר. זה לא באמת גדעון סער, כל אחד אחר שהיה מתמודד מולו, אני מניחה שהיה מקבל את אותן תוצאות".



בינתיים נתניהו נאחז בראשות הליכוד והממשלה כבקרנות המזבח, כל אמצעי כשר, ונתוני הסקר ש-43% מהנשאלים חושבים שהוא צריך להתפטר מראה שהציבור לא אדיש.
"כן, אני חושבת שהציבור מבין שכשהוא צריך לסגור מרפסת הוא לא יכול להתייצב עם חבילת שמפניות וסיגרים אצל הפקיד המקומי, אז אין סיבה שראש הממשלה יקבל את האישור. בלתי נתפס בעיני שסביב שולחן הממשלה יושב שר שהורשע וישב בכלא, ואז חזר למשרד הפנים, אריה דרעי, ואדם אחר שרק הייתה טענה נגדו על הטרדה מינית הסתלק מהחיים הציבוריים, סילבן שלום. עבירות של הטרדה מינית זה מילה נגד מילה, פה יש תיק שישבו עליו 24 פרקליטים, שנבחן כמו שאף תיק לא נבחן ושנעשו בו הקלות שלא נעשו אף פעם לאף איש ציבור, היועץ המשפטי ופרקליט המדינה חתומים עליו וזה לא מספיק ונתפס כהפיכה שלטונית. שחיתות זה מתחיל מלמעלה וגומר את החיים של כולם".




קראתי שכתבת ש'נתניהו מסוכן לישראל' ושאלתי את עצמי אם לא הגזמת באמירה הזו?
"אני בדרך כלל משתדלת לבסס את האמירות שלי על אינפורמציה, ובתקופה האחרונה שמעתי דברים מאוד מטרידים מאנשים שנמצאים עמוק בתוך הדיונים, הם יודעים לומר שנתניהו היה לאורך השנים מאוד זהיר בענייני ביטחון, אני לא מקבלת את זה שהוא היה פחדן, אני חושבת שהוא היה בסך הכל מנהיג שקול בנושאים האלה, אבל עכשיו אנחנו רואים את דברי הרהב אחרי התקיפות ושמדיניות העמימות שהחזיקה לישראל כל כך הרבה זמן ואפשרה לה חופש פעולה מול סוריה ואיראן, נמחקה ברגע שהגיעו הבחירות. אני חושבת על האמהות שישלחו את הבנים שלהם לצבא אם מחר יהיה מבצע בעזה, הן צריכות את הספק הקטן ביותר שזה לא נעשה משיקולים נקיים".
לך יש ספק שנתניהו יכול לקבל החלטות ביטחוניות כנגזרת ממצבו המשפטי?
"אמר לי גורם ממלכתי שזו אזעקת אמת והם מודאגים. ראינו שלפני הבחירות הקודמות היועץ המשפטי לממשלה והפלס"ר עצרו החלטה של ראש הממשלה כי חשבו שתהליך קבלת ההחלטות לא נעשה כמו שצריך".

אז את עומדת מאחורי האמירה שלך לגבי נתניהו?
"כן, אני חושבת שזה במישור הביטחוני. אני מסתכלת מי משתף ברשתות החברתיות את הפרשנים שיורדים על מערכת המשפט הישראלית, אתה יודע מי עושה את זה? ראש הממשלה עצמו, הבן שלו, היועצים שלו. לא יכול להיות שראש הממשלה מוכן שהתדמית של ישראל, שהוא עבד קשה כדי לקדם אותה כל השנים, תפגע בגלל ענייניו האישיים".