אלירז שדה ידוע כמי שאינו מתבייש לחשוף את דעותיו לציבור. לאחרונה, החל לבסס נוכחות מוגברת בטוויטר, שם הוא חווה בתחילת השבוע את דעתו המשפטית בנוגע להלכת אפרופים. פסק הדין, שניתן בידי שופט בית המשפט העליון אהרון ברק בשנת 1995, היווה ציון דרך בפרשנות משפטית של חוזים בישראל. שדה כתב פוסט ביקורתי בנוגע להלכה שהפכה למחייבת, וזכה לתגובות חריפות מצד המגיבים ברשתות החברתיות. שדה, שלא התרגש מהמהלומות שחטף, התראיין הבוקר (שלישי) בנושא בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM.



בחצי השנה האחרונה אתה כותב יותר ויותר בטוויטר. טוענים שמישהו כותב בשבילך.


"אני לא רוצה להיכנס לזה. שיגידו. זה לא משנה איזה דמות ותדמית בנו לך בראש, העיקר שאתה גורם לאנשים לחשוב. המשימה היא לגרום לאנשים להבין שיש כאן בעיה, לכן לא משנה לי מה יאמרו בתגובה. אי אפשר לצפות מאדם ששומע משהו שנשמע לו אמת שיבקש לשמוע עוד ועוד מאותם דברים. הסיבה היא שאנשים דוחקים את האמת, זה לא מתאים להם".



אתה מנומס, מנומק, לא מקלל ולא מתלהם.


"אתה ותיק ממני בתחום. בסופו של דבר, אם אתה מעורר אנטגוניזם בדעתך, אל תוסיף. תן לבן אדם לחשוב. אני לא פרובוקטור. אני לא מחפש שאנשים יתעצבנו ממני, זו לא השיטה שלי".





עצבן אותי שאילן לוקאץ' צחק עליך למרות שצדקת, והוא לא יטרח להתנצל בפניך.


"עזוב את הוויכוח התקשורתי. יש אנשים שמאזינים לך עכשיו ולא יודעים במה מדובר. העניין פשוט. אתה לא מאמין איזה נשק נעשה במשך 24 שנים במערכת המשפט. הנזק הגדול ביותר שקרה לכלכלה הישראלית בשנים האחרונות, הגיע מבית המשפט. זו הבעיה. אנשים לא יכלו לחתום על חוזים בישראל. כשהגיע אל עורכי הדין לקוח שרצה לתבוע צד שהפר חוזה, היו אומרים ללקוחות שלא יפנו לבית המשפט, כי בית המשפט הוא קזינו ולא אוכפים בו חוזים. השופט, השבוע האחרון, יכל לעשות מה הוא חושב לגבי לשון החוזה".



כלומר לעשות דה-קונסטרוקציה של החוזה, השופט יודע הרי להבין למה התכוונו בחוזה.


"בדיוק. השופט אומר שהוא שמע את שני הצדדים וחושב שהוא יודע מה היה טרם החוזה. הוא נורמאלי? אז למה חתמו על חוזה, מי בעצם צריך חוזים? הקטנים צריכים חוזים, כי אין להם ביטחונות. החוזה מאפשר להם להתחבר לאחרים ולגדול. הסוגייה הזו גרמה נזק לכלכלה ונתנה רוח גבית עצומה לטייקונים הגדולים, ולכל מי שיש לו מחלקות משפטיות שידעו לעמוד בזה. בסוף, הקטנים אכלו אותה כשהשופטים משכו להם את השטיח של החוזה מתחת לרגליים. אני לא מאשים את השופטים או אומר שזה נעשה במכוון. אני מחפש פתרון".



אילן לוקאץ' הוזמן לעלות לשידור ולהתנצל בפני אלירז, וסירב.