הלילה בחצות צפויה הכנסת ה־22 להתפזר, עם תום המועד של “תקופת 21 הימים” שבו היו רשאים 61 ח”כים לבקש מנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, ויוכרז על בחירות חדשות. חבר הכנסת דוד ביטן ממפלגת הליכוד התייחס היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM לשמועות על מגעים להקמת ממשלת אחדות והבהיר שמדובר בספינים, הסביר מדוע הוא חושב שקיום פריימריז במפלגה יהווה טעות והתייחס לפוסט של יו"ר אביגדור ליברמן, בו הטיח ביקורת בראש הממשלה בנימין נתניהו.

ככל הנראה הולכים היום לבחירות בפעם השלישית.
"אלא אם תהיה הפתעה של הרגע האחרון כנראה נלך לזה. הכל זה ספינים ולכן החלטתי לא להתראיין בחודש האחרון".



נתניהו צריך להודיע שהוא מוותר על החסינות?
"זה גם כן ספין. אין לו רוב לחסינות היום בכל מקרה. בגלל שהולכים לבחירות כחול לבן רוצים להראות שנתניהו רוצה את החסינות. זו אגב זכותו לבקש אותה והוא צריך לקבל החלטה אישית".



 


יש סיכוי שבכנסת הבאה יהיה לו רוב לחסינות?
"הוא מתמודד ומחפש צ'אנס נוסף לקבל 61 מנדטים ואולי גם חסינות. כרגע אין לו רוב ולכן הדרישה לבקש ממנו לוותר על החסינות היא ספין שאין בו שום דבר".

בימים האחרונים התפרסמה הצעה של אנשי נתניהו לכחול לבן עם מתווה נבצרות שכלל סעיפים שבחיים לא ראיתי בפוליטיקה. זה היה מקובל על נתניהו או זה היה בניסיון לבזות את כחול לבן שהתחייבו לא לשבת עם נתניהו? הם סבורים שנתניהו רצה בחירות מהרגע הראשון.
"ביבי לא רצה בחירות, הוא רצה ממשלת אחדות כי הבין שזו התוצאה שהתקבלה. בשבוע האחרון הוא הבין שאם כחול לבן רוצים בחירות נלך ונראה מה יהיה. עובדה שנתניהו הסכים מיד למתווה הנשיא".

הוויכוח שלנו היה האם נתניהו רוצה לרדת בכבוד מבמת ההיסטוריה ורוצה חצי שנה אחרונה כדי לסיים בכבוד או שהוא עושה את הכל כדי להישאר על הגלגל.
"נתניהו לא רוצה לפרוש. הוא רוצה להמשיך להיות רלוונטי בחיים הציבוריים שלנו ומי שאומר הפוך זה לא נכון. הוא כרגע מוביל את הימין ויכול גם להביא תוצאה טובה. הוא מאמין שיש לו צ'אנס לשפר את מצבו בבחירות הללו".

מה תצביע בפריימריז של הליכוד?
"לנתניהו".

וההתקפות נגד גדעון סער כבוגד הן לגיטימיות?
"אני נגד פריימריז. זה טעות מבחינת הליכוד. חוץ מהתקשורת הפריימריז לא מעניין את אף אחד. כחול לבן כבר מצופפים שורות ועושים הכל כדי לנצח בעוד שבליכוד עושים פריימריז ומתחילים לריב אחד עם השני. הפריימריז לא משרת כרגע שום מטרה. אין טעם בזה".

דווקא לגיטימי שתנועה דמוקרטית כמו הליכוד תצא לפריימריז. שמי שרוצה להתמודד – שיתמודד.
"יש עיתוי לכל דבר. איזה נזק זה יגרום בדרך? את תושבי המדינה זה לא מעניין. עובדה שבכחול לבן אין פריימריז והם מקבלים מעל 37 מנדטים. זה מיותר".

גדעון סער פוגע באחדות השורות?
"פריימריז פוגע באחדות השורות. נתניהו מביא לנו את המנדטים. לפני שמדברים על הרכבת הממשלה צריך לקבל מנדטים. בואו נבחר לכנסת המפלגה הגדולה ואז נראה".

הסקרים מראים שגדעון סער דווקא מגדיל את גוש הימין. אחד מראשי בלוק הימין הבהיר ב'ישראל היום' שאחרי הבחירות לא יהיה עוד בלוק הימין.
"כולם יודעים מי זה. נפתלי בנט כמובן. גדעון אולי מגדיל את גוש הימין ומביא מנדטים לש"ס ובנט אבל אותי מעניין גודלו של הליכוד. אין ויכוח שנתניהו יביא את המנדטים. אם הוא יודח מהליכוד עשרה מנדטים לא יצביעו לליכוד. להחליף את נתניהו ולהדיח אותו מהמפלגה לא משרת את המפלגה".

אין ליכודניקים שמדירים את הליכוד בגלל כתבי האישום של נתניהו.
"עשרה בוחרים בו ושניים גם עוזבים. ברגע שתהיה הדחה של נתניהו יקרה אפקט דומינו והליכוד יאבד מנדטים רבים. אם נתניהו יודח הליכוד ירד בשמונה מנדטים. אני מנסה כיום להשיג חתימות לביטול הפריימריז. כבר השגתי תוך יום 500 חתימות מתוך ה-800 הדרושים לכך. זה מאוד קשה אך אולי אצליח".

אני לא זוכר פוסט חריף כמו זה שפרסם אביגדור ליברמן.
"אתה צודק, זה פוסט חריג. אני לא יודע מה קרה לליברמן".

הוא רוצה ממשלת אחדות.
"הוא בוקר אחד אומר שהוא מוכן ללכת לממשלת ימין צרה ולמחרת אומר את ההיפך. זה לא ליברמן שאני מכיר".

הוא כתב בפוסט שלו על מסע ההכפשות שהוא עבר על ידי אנשי נתניהו ושהליכוד השקיע לקחת לו את הקול הרוסי.
"אני באמת לא יודע מה קורה לבן אדם הזה. הוא תמיד אומר שנתניהו לא בסדר אך כשלליברמן היו בעיות משפטיות, נתניהו הוכיח נאמנות אליו ושם אותו מספר שתיים שלו עד שזוכה. הוא לצערי עובד הפוך".

אם היועמ"ש יחליט שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה?
"אני לא רואה את זה קורה. אז באמת נתניהו יהיה צודק בטענותיו שמדובר כאן בהפיכה שלטונית".

אם זה לא קורה, נתניהו טועה?
"אני לא רוצה להתייחס לפרקליטות. השאלה היא איך ייתכן שחלק גדול מהעם מאמין שזה באמת קורה. זה העניין האמיתי וצריך לעשות בדק בית בנושא".

לסיום, הסקרים מראים 52 לימין. צריך להיערך לתום עידן נתניהו?
"אני לא יודע. התוצאה הבאה היא הצ'אנס האחרון של נתניהו להוביל את המדינה. חלק מאנשי הימין לא באו להצביע בבחירות האחרונות. בגדול אפשר לשפר את זה. אם נתניהו לא יצליח להביא 61 ולא יוכל להרכיב ממשלה, או שנהיה באופוזיציה או שנצטרך לעשות חושבים מחדש".