סקר "מעריב": הכנסת ה־22 התפזרה, ואזרחי ישראל ילכו ב־2 במרץ בפעם השלישית בתוך פחות משנה לקלפי כדי לקבוע מי ינהל את המדינה, אבל סקר מכון סמית, בהנהלת רפי סמית, שבוצע אתמול עבור "מעריב" לאחר פיזור הכנסת מלמד כי גם הסיבוב הבא לא צפוי לפתור את הפלונטר שאליו נקלעה המערכת הפוליטית.
 
על פי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, גוש הימין היה זוכה ב־57 מנדטים, גוש המרכז־שמאל ב־56 מנדטים, וישראל ביתנו בראשות ליברמן ב־7 מנדטים. המשמעות: שוב ליברמן הוא לשון המאזניים. בלעדיו גם הליכוד וגם כחול לבן לא מסוגלות להגיע ל־61 המנדטים הדרושים להקים ממשלה.
 
וכך נראית חלוקת המנדטים על פי הסקר: כחול לבן בראשות בני גנץ - 35, עלייה של 2 מנדטים לעומת הכנסת היוצאת. הליכוד בראשות בנימין נתניהו - 33, עלייה במנדט אחד. הרשימה המשותפת מאבדת מנדט ומקבלת בסקר 12 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי - 8 מנדטים (ירידה במנדט). יהדות התורה שומרת על כוחה - 7 מנדטים. 
 

גוש מפלגות הימין, הכולל את ימינה בראשות איילת שקד, הבית היהודי והאיחוד הלאומי־הימין החדש, קיבלו יחדיו בכנסת היוצאת 7 מנדטים. על פי הסקר, הימין החדש בראשות בנט ושקד זוכה ב־5 מנדטים, ואילו איחוד מפלגות הימין (הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית) מקבלת 4, אך קרובה לאחוז החסימה. 
 
מפלגת העבודה־גשר בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי־אבקסיס, שזכתה בבחירות הקודמות ב־6 מנדטים, יורדת בסקר הנוכחי ל־5. המחנה הדמוקרטי יורדת מ־5 בכנסת היוצאת ל־4 בסקר הנוכחי, מה שיאלץ את חבריו לחפש חיבורים חדשים כדי להבטיח את הישרדותם הפוליטית. ניתוח תוצאות הסקר מראה מגמה של עלייה בתמיכה בשתי המפלגות הגדולות יחסית לבחירות הקודמות. נכון לעכשיו, התמיכה במפלגת איחוד הימין בצד הימני של המפה, והמחנה הדמוקרטי בגוש השמאל, נמוכות, ואם אחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה, המפה הפוליטית תשתנה. גם העבודה־גשר במגמת ירידה. 
 
עורכי הסקר מציינים כי נכון לעכשיו, שיעור המצביעים המשוכנעים שיבואו להצביע בבחירות הקרובות נמוך מזה שבסקרים קודמים. שיעור הקולות הצפים שטרם החליטו כיצד יצביעו מגיע ל־11%. הסקר בוצע בקרב מדגם מייצג של 700 איש/ה. טעות הדגימה - 3.8%. הסקר בוצע בשילוב של ראיונות טלפונים ובפאנל אינטרנטי בשיטות סטטיסטיות מקובלות. 
 

תוצאות סקר שפורסמו אמש בחדשות 12 מגלות כי גוש המרכז־שמאל מקבל 58 מנדטים לעומת 54 של גוש הימין, אבל גם בסקר זה ישראל ביתנו מהווה את לשון המאזניים עם 8 מנדטים. על פי הסקר, כחול לבן מקבלת 35 מנדטים, הליכוד – 32, הרשימה המשותפת – 13, ישראל ביתנו 8, ש"ס 8, יהדות התורה 8, הימין החדש 6, העבודה־גשר 5, המחנה הדמוקרטי 5. איחוד מפלגות הימין לא עוברת את אחוז החסימה.
 
הסקר בדק את מפת המנדטים במקרה שגדעון סער יעמוד בראש הליכוד במקום בנימין נתניהו. במצב כזה כחול לבן שומרת על כוחה עם 35 מנדטים אבל הליכוד יורדת ל־26 בלבד. עם זאת, במקרה שסער בראש הליכוד יזכה גוש הימין ב־55 מנדטים, אחד יותר מזה אם בראש הליכוד יעמוד נתניהו.