שר המשפטים וחבר הליכוד, אמיר אוחנה, הגיע היום (רביעי) לכנס המנהיגים של מעריב והג'רוזלם פוסט, ואמר בין השאר כי "מערכת הבחירות הזאת תהיה בין היתר גם על שאלת ריסון הכח של מערכת המשפט".


השר אמיר אוחנה בכנס המנהיגים של מעריב. קרדיט: אלוני מור

"הכיצד זה הפכנו ממדינת שלטון החוק, למדינת שלטון המשפטנים?" הוסיף אוחנה. דבריו מגיעים על רקע הודעת בג"ץ כי יודיע האם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יוכל להקים ממשלה, לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום, ועל רקע הקפאת מינויה של אורלי בן ארי-גינזברג, לאחר שנבחרה על ידי אוחנה לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה.



בנוסף, התייחס אוחנה לפריימריז לראשות הליכוד, שיערכו מחר בין נתניהו לגדעון סער, ואמר כי "הן מגלמות בתוכן הרבה מעבר למאבק פוליטי פנימי בין שני יריבים לדרך. בעוד שאחד המתמודדים הוא ראש הממשלה הפופולארי בתולדות ישראל, את זה אפשר ללמוד ממשך כהונותיו – אין מדד טוב יותר מבחירת הציבור בקלפי. ראש ממשלה שבתוך עשור הצעיד את מדינת ישראל שנות דור קדימה בכל מגוון התחומים: בביטחון, בכלכלה, ביחסי החוץ, בתשתיות, בתיירות, בתעסוקה, ישראל הקטנה נחשבת היום למעצמה השמינית בעולם. מי היה מאמין. מגל עצמות – לעצמאות – לעוצמה".



אוחנה הוסיף לעקוץ את סער כשאמר כי "המתמודד נגדו לא מתיימר לעשות משהו מזה טוב יותר. הוא לא מתיימר להיות מנוסה ממנו, ולא אסטרטג טוב ממנו, ולא לעמוד בקצב שלו. כל שהוא אומר: נגדי אין כתבי אישום. אלה עומדים כאבן נגף בפני נתניהו בדרכו להרכבת ממשלה – מה שאין כן לגבי".



"גם אם נשכח לרגע את העובדה שחרף הידיעה הנרחבת של הציבור את כל הפרטים ופרטי הפרטים הצהובים והמשחירים ביותר כלפי נתניהו, שכן אלה פומפמו באינטנסיביות בכל אולפן, מהדורה וגיליון" הוסיף אוחנה, והמשיך "חרף זאת מספר המצביעים הגדול ביותר שתנועת הליכוד זכתה לו בתולדות מערכות הבחירות בישראל היה בשתי מערכות הבחירות האחרונות, בהן התעלינו אפילו על מספר המצביעים בבחירות 2015, שלא היו בצל כתבי האישום והחשדות, ואני מוכן להעריך מכאן שבבחירות הקרובות – נגיע למספר שיא".