יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הוזמן לדבר על נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בראיון ברוסית שהתפרסם הערב (חמישי) באתר הרוסי הוותיק 'Ria Novosti', במסגרת פרויקט שסוקר את 20 השנים מאז עלה פוטין לראשונה לשלטון, ואמר בין השאר כי "בלתי אפשרי לדמיין את רוסיה בתקופה הפוסט סובייטית בלעדיו".



"הוא מהווה חלק אינטגרלי מתוך ההיסטוריה של רוסיה החדשה, ללא קשר ליחס כזה או אחר לאישיותו" אמר ליברמן על מנהיג רוסיה, והוסיף כי "הוא הצליח להחזיר לרוסיה את מעמדה כמעצמה עולמית, בדיוק כפי שזה היה בתקופת ברית המועצות".



הנושא הישראלי עלה גם הוא במהלך הראיון, כאשר שר החוץ והביטחון לשעבר אמר כי "מנקודת המבט של ישראל, גם תדירות ההידברות שקיימת היום בין המדינות שלנו בנושאים הכי רגישים, וגם איכות השיחות, מעולם לא הרגישו פתוחים כל כך. אמנם היו לא מעט מקרים בהם כל צד פירש את ההתרחשויות בצורה שונה, אך בכל אופן, אפשר רק להעריך ולכבד את השיח הפתוח שנהיה בין הממשלים".



"מניסיוני האישי, כל ההסכמות שהושגו בעידן פוטין התבצעו בדקדקנות גבוהה ביותר". ציין ליברמן והוסיף כי "הקהילה היהודית ברוסיה מעולם לא הרגישה כה מעורבת וכה חופשית כמו היום. אין ספק כי פוטין הוא אחד המנהיגים המובילים בעולם. לא רק כראש המדינה, אלא גם כאישיות, לאור תכונותיו האישיות".



מוקדם יותר היום, שוחח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא רוסיה בטלפון, והעלה פעם נוספת את בקשתו להביא לשחרורה של נעמה יששכר, הישראלית שמרצה עונש של שבע וחצי שנים, בעקבות תשעה וחצי גרם חשיש שנמצאו בתיקה. בנוסף, שוחחו השניים על המצב באיראן ובסוריה, ובנוסף בירכו זה את זה בברכות חג החנוכה ונובי גוד.



כאמור, ביום האחרון של החודש, ושל השנה, ימלאו עשרים שנה לתחילת הקדנציה הראשונה של פוטין כנשיא רוסיה, שהגיעה לאחר שמילא את תפקיד ראש הממשלה במשך חודשים ספורים, בו המשיך לכהן במקביל לנשיאותו, עד מאי 2000. ב-2008, לאחר שסיים את הקדנציה הראשונה שלו כנשיא המדינה, שב פוטין לכהן כראש הממשלה במשך ארבע שנים.