יום לאחר פרסום הידיעה על הדחתו מתפקיד ראש עיריית טבריה, רון קובי מגיב לסערה התורנית סביבו ומתבטא נגד מי שעד לא מזמן נהנה מתמיכתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון לתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, חשף קובי את נסיבות הרקע שהובילו למהלך ההדחה, כמו גם את עמדתו הנחרצת על המועמדים לראשות הממשלה. 

אז איפה טעית?
"אסביר לך משהו שאתה חייב לדעת, גם אם היו יורדים מלאכים מהשמיים התקציב לא היה עובר. אריה דרעי ארגן את כל הגורמים בצורה מודעת ומושכלת בכדי לסלק אותי מתפקידי כבר מיום היבחרי. הכתובת הייתה על הקיר".

דווקא כאן נדרשה פוליטיקה חכמה, קודם תעביר תקציב ואז תפעיל תחבורה ציבורית בשבת.
"אתה יודע מי הבעיה הכי גדולה? נתניהו. אספר לך סקופ - כוונתי הייתה שתושבי טבריה יהנו מהשלטון המרכזי. הזמנתי אותו לכנס בחירות בטבריה ואני אומר בקול ברור- ביבי שקרן. הבנאדם אמר לי באופן ישיר שיעזרו לטבריה, כך שאריה דרעי לא יפריע. אבל הוא לא רואה אף אחד ממטר, מעוניין רק בכסא ובתפקיד שלו. אם ביבי יחזור לשלטון המדינה תלך לאבדון".

אולי ביבי עשה את השיקולים הפוליטיים שלו, והבין שהחרדים חשובים עבורו יותר מרון קובי?
"שיעשה חשבון פוליטי, וילך הביתה. ראש הממשלה הבא יהיה בני גנץ".

אתה מחליף נאמנויות במהרה, לא אופייני לטברייני
"אני לא מחליף נאמנויות, אני נאמן למקור שלי והוא אומר דבר אחד - מי שישפר ויעזור לפריפריה ותושביה, אכבד אותו ואתמוך בו".

ביבי עזר לך במימון סרטונים שהעלית נגד ליברמן?
"ראש הממשלה בעצמו שלח לי את הסרטונים, הליכוד עומד מאחורי הסרטונים הללו. גם בהתמודדותי בבחירות הכלליות בספטמבר נתניהו תמך, ככל הנראה כדי לגנוב קולות מליברמן, שכן טבריה נחשבת לעיר ליכוד מובהקת. היום צריך להכות על חטא - רואים שליברמן איתן ונאמן לדרך ואני מעריך אותו על זה. ישראל צריכה ממשלה שיוויונית וחילונית שיחליפו את המושחתים שמנהלים את המדינה. אינני נגד הדת עצמה, אלא נגד הפרזיטיות שמתלווה אליה".