ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם היום (שישי) סרטון בו הוא מספר כי הוא הוא "הרבה יותר אופטימי" בנוגע לנעמה יששכר, הצעירה הישראלית שמרצה מאסר ברוסיה. נתניהו, ששוחח אמש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי הוא הרגיש "שיש לו נכונות אמיתית להגיע לפתרון".

"אני לא יכול לפרט, אבל אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להביא את נעמה הביתה. ועד אז, נמשיך לחזק את המשפחה שלה וגם אותה", הוסיף נתניהו. דבריו מגיעים על רקע הדיווח בתקשורת הרוסית על כוונתו של פוטין להעניק חנינה ליששכר לקראת ביקורו בארץ.

אתמול פורסם כי מקורות רשמיים ברוסיה אינם שוללים הענקת חנינה לנעמה יששכר, שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר. הגורמים המעורים בפרטים ששוחחו עם העיתון, שיערו כי יששכר יכולה לקבל חנינה לקראת הביקור של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בישראל בשבוע הבא. 

כמו כן, המקור הרוסי הביע אכזבה וצער בשיחה עם העיתון Kommersant, מסירובה של ישראל להסגיר לרוסיה את ההאקר אלכסיי בורקוב שנעצר בנתב"ג  בשנת 2015. לדברי המקור, ברוסיה היו "רוצים שזה יהיה כביש דו-סיטרי". עם זאת, המקורות הרשמיים ששוחחו עם העיתון, לא שוללו את האפשרות כי נעמה יששכר תקבל חנינה מטעמים הומניטריים.