הרכבת האווירית של מנהיגי העולם שנחתה בימים האחרונים בישראל כללה גם את נשיא פינלנד, סאולי נינסטה. הנשיא ערך טקס לציון 70 השנים למערכת היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לפינלנד באירוע אשר נערך בבית השגרירה בהרצליה פיתוח וכן השתתף בפורום השואה הבינלאומי שהתקיים בשבוע שעבר. לאירוע הגיעו שר האנרגיה יובל שטייניץ, דיפלומטים ממדינות שונות, אנשי משרד החוץ, הקהילה הפינית בישראל וראשי החברות הפיניות בישראל. 

נשיא פינלנד ציין את הקשרים החזקים בין ישראל למדינתו, וכי פינלנד הייתה מהראשונות להכיר במדינת ישראל בשנת 1948. "שתי המדינות ואזרחיה מאוד דומים", אמר. "שתי מדינות קטנות, אזרחים החלטיים, עקשניים ויצירתיים, אך כך מדינות קמות. שתי המדינות פורצות דרך בחדשנות ובהיי-טק, ושכל מדינה וחברה נשענת על ביטחון אזרחיה". הנשיא ציין גם כי בפינלנד גברים מחויבים להתגייס לצבא, ולאחרונה אף החלו בדיונים לגבי גיוס נשים, כפי שנהוג פה בישראל.

הנשיא הביע את חששו לגבי הסכסוכים במזרח התיכון ולא רק בגלל הקירבה של אירופה, אלא הדגיש את השפעת נושא על העולם כולו ושאסור שאירוע כמו השואה יקרה שוב. הוא שיבח את הטכניון וציין כי מקודם שיתוף פעולה עם האוניברסיטה לבין אוניברסיטת "אלטו" (Aalto) שבפינלנד, ובטוח כי הוא יביא לתוצאות משגשגות.

הנשיא סיים באמירה כי הוא מקווה שהתכנסות מנהיגי העולם בפורום השואה הבינלאומי לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו תקרב בין המדינות ותסייע למנהיגים להבין אחד את השני.