יום זעם, הכרזה על ביטול הסכמי אוסלו, כחלק ממעבר לשלב המעבר ויישום ההחלטות של המועצה המרכזית של אש"ף, כולל ביטול התיאום הביטחוני. אלה הם הצעדים הראשוניים שמתוכננים ברשות הפלסטינית, בתגובה על ההכרזה של ממשל טראמפ על עסקת המאה, אותה מכנים בכירים פלסטינים "עסקת הבושה" ו"מזימת המאה".

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, אמר בהודעה מיוחדת כי "פלסטין היא המולדת והאדמה שלנו, ולא ניתנת למסחר, לרכישה או למכירה. אנו מודיעים בבירור על דחיית מזימת עסקת המאה, ונאסר עלינו לחזור בנו ממערכה זו". הנייה הוסיף, כי "אנו מוכנים לפגישה דחופה עם אנשי פתח וכל הפלגים הפלסטינים בקהיר, כדי לשרטט את מפת הדרכים ונתאחד בהגנה על המקומות הקדושים לנו ועל אדמתנו".

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, הדגיש כי עסקת המאה לא תעבור ללא הסכמת העם הפלסטיני. "ההנהגה, בתמיכה בני העם, יכשילו את הניסיון לחסל את הסוגיה הפלסטינית, כמו שהכשילו עשרות ניסיונות בעבר", אמר אבו רודיינה לרדיו "קול פלסטין". ההנהגה הפלסטינית, כולל הפלגים השונים, הולכים להתכנס לכינוס חירום כאשר ההסכמה היא "לא מוותרים בכלל על ירושלים". בין הנושאים שיידונו, פירוק הרשות הפלסטינית כאשר "כל החלטה שתתקבל תקבל תמיכה ערבית ובינלאומית".

אבו רודיינה הזהיר בשיחה, כי יהיו להכרזה זו השלכות הרות אסון על האזור כולו, מאחר והיו פוגעת בריבונות של מדינות האזור, בזהותן ותגרום לבעיות אינסופיות. "התקופה היא חמה מאוד ומסוכנת", כינה את הימים האלה שדרש מהעולם הערבי לעמוד לצד הפלסטינים על בסיס המשוואה "אין שלום, אין תוכנית, אין הבנות ואין מו"מ ללא ירושלים. אסור שאף גוף יישא ויתן עם האמריקאים שרוצים לבטל את ירושלים, הפליטים והזכויות הקבועות של העם שלנו", תוך שהוא מפנה את האזהרה לעבר חמאס שארה"ב מנסה לקבל את הסכמתו "באמצעות פיתויים כמו בית חולים אמריקאי והקמת מדינה קטנה בעזה", כלשונו.

אבו רודיינה חזר על דברי בכירים אחרים ברשות, כי "ההכרזה של טראמפ באה במסגרת הניסיונות שלו להוציא את עצמו ואת נתניהו מהמשברים הפנימיים על חשבון הסוגיה הפלסטינית". ואילו מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת אמר, כי "התגובה על עסקת המאה תהיה ביישום החלטות המועצה המרכזית של אש"ף - הבולטת בהן הכרזה על שלב המעבר".