לאחר הודעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על משיכת בקשת החסינות שלו, התכנסה הבוקר (שלישי) מליאת הכנסת לדיון פגרה מיוחד ואישרה, ברוב של 60 ח"כים, ללא מתנגדים ונמנעים, את הקמת הוועדה המיוחדת שתדון בבקשת ח"כ חיים כץ (ליכוד). סיעות גוש הימין החרימו את הדיון, כאשר בנוסף, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא הנחה אותו. מיד בתום ישיבת המליאה תתכנס ועדת הכנסת לישיבה טכנית ראשונה. 

בראש "ועדת החסינות" אמור לעמוד ראש הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, שהוא גם יו"ר סיעת כחול לבן, שאמור להודיע מיד לאחר ההצבעה במליאה על הרכב הוועדה ולוח הזמנים של פעילותה.

על פי לוח הזמנים שפורסם, אם וכאשר תאושר הקמת הוועדה, הדיונים בה יתקיימו ברציפות מיום חמישי השבוע ועד 6 בפברואר. ביומיים הראשונים ידונו בוועדה בבקשת החסינות של ח"כ כץ, שאותה צפויה הוועדה לאשר.

גנץ: "נתניהו הולך למשפט, חייבים להתקדם"

במרכז-שמאל הגיבו הבוקר להחלטתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למשוך את בקשת החסינות שלו וקראו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש את כתבי האישום נגדו לבית המשפט בהקדם.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר: "נתניהו הולך למשפט - חייבים להתקדם. בפני אזרחי ישראל ניצבת בחירה ברורה: ראש ממשלה שיעבוד עבורם או ראש ממשלה שעסוק בעצמו. אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

איציק שמולי, יו״ר סיעת העבודה, מסר: ‫״משהחליט נתניהו למשוך את בקשת החסינות מהכנסת על היועץ המשפטי לממשלה להעביר, כמתחייב, עוד היום את כתב האישום לבית המשפט. ישראל אכן עומדת בפני הכרעות היסטוריות חשובות, אבל כפי שהעיד נתניהו בעצמו על קודמו בתפקיד - ראש ממשלה הנאשם בפלילים נטול כל מנדט להחליט בהן עבור מדינתו ועמו. נתניהו צריך לעדכן את הסטטוס החדש שלו - מאורח בבית הלבן ליושב על ספסל הנאשמים".

עמר בר לב (העבודה-גשר) הוסיף: "בקשת החסינות של נתניהו לא הייתה ראויה מלכתחילה ולכן נכון עשה שמשך אותה. יש להגיש מיידת את כתב האישום ולפתוח במשפט. טוב יעשה אם יתפטר כבר עכשיו ויחסוך מאיתנו את המראה של ראש ממשלה על ספסל הנאשמים". 

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, אמר: "הקולות של האזרחים הערבים מנעו את קואליציית החסינות של הימין. הדרך למשפט סלולה ואין מופע יח״צ דיפלומטי בעולם שימנע ממנו לתת את הדין על שוחד מרמה והפרת אמונים. הרשימה המשותפת תמשיך לגדול גם בבחירות האלה ותגבה מחיר מכל מי שיפגע בציבור הערבי ויתקוף את המרחב הדמוקרטי".

מח״כ תמר זנדברג נמסר: ״ניסיון של נתניהו להפוך את הכנסת לעיר מקלט לעבריין קרסה היום. הנאשם בשוחד צריך להתפטר ולעמוד למשפט כאזרח ולא מכסא ראש הממשלה אליו הוא נדבק".

מנגד, יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', טען כי "‏מה שמצער בהתייצבות של היועץ המשפטי להגנת יזבק זה שהיא לא הפתיעה אף אחד. לכולם היה ברור שזו תהיה העמדה. הסטנדרט הכפול ופשיטת הרגל הערכית של מערכת המשפט הישראלית איפסו כבר מזמן את אמון הציבור בה. נצטרך טיפול שורש לתיקון".