בעודו מתכונן לאירוע המדיני הגדול של הצגת תוכנית המאה, סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולידימיר פוטין על פגישתם בקרמלין לקראת סוף השבוע. 

לפי התוכנית, יטוס נתניהו למוסקבה ישירות מוושינגטון וייפגש עם הנשיא פוטין, כדי "לעדכן אותו בההתפתחויות המדיניות ובתוכנית המאה". לפי הערכות בסביבת נתניהו, עד אז יושלמו הליכי מתן החנינה לנעמה יששכר, ונתניהו יחזיר אותה לישראל במטוסו. 

אנדריי וורוביוב, מושל מחוז מוסקבה, חתם אתמול על בקשת החנינה של נעמה יששכר. המסמך הועבר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שצריך לאשר את הבקשה. 

יום קודם לכן, אישרה ועדת החנינות ברוסיה את בקשתה של נעמה, שהוגשה לאחר שגורמים בקרמלין אמרו כי כל עוד לא הוגשה לא יתאפשר להם לקדם את שחרורה.

בביקורו בישראל, כחלק מפורום השואה העולמי בשבוע שעבר, נפגש פוטין עם יפה יששכר, אמה של נעמה. בהצהרה משותפת לתקשורת אמר פוטין כי התרשם שנעמה מגיעה ממשפחה טובה, והבטיח לאמה ש"יהיה בסדר". 

נזכיר כי נעמה יששכר נשפטה לשבע וחצי שנות מאסר בגין החזקת כמות קטנה של סמים שנתפסה בתיקה בעת שהגיעה לשדה התעופה במוסקבה. בחודשים שעברו מאז נעצרה, נעשה מאמץ ישראלי להגיע להסכמה על שחרורה, כאשר נתניהו בעצמו עסק בנושא מול השלטון במוסקבה.