ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מועצת הריבונות של סודאן, עבד אלפתח אלברהאן, נפגשו היום (שני) באנטבה, אוגנדה, בהזמנת נשיא הרפובליקה של אוגנדה, יוורי קגוטה מוסווני. השניים הסכימו להתחיל שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות.

נציין כי נכון לעת הזו, לא קיימים יחסים דיפלומטיים בין ישראל לסודאן. בשנה שעברה, כאשר נשאלה שרת החוץ הסודנית, אסמה מוחמד עבדאללה, האם בכוונת המדינה לכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ענתה בקצרה: "לא עכשיו". 

בתוך כך, ראש הממשלה אמר היום, במהלך ביקורו באוגנדה, כי הוא מקווה שהמדינה האפריקאית תפתח שגרירות בירושלים, ושישראל תפתח שגרירות בעיר הבירה קמפלה. "אני יוצא עכשיו לביקור נוסף באפריקה, זהו הביקור החמישי שלי בשלוש וחצי שנים", אמר נתניהו.

נתניהו ונשיא אוגנדה, צילום: חיים צח, לע"מ
נתניהו ונשיא אוגנדה, צילום: חיים צח, לע"מ

לדבריו, ישראל חוזרת לאפריקה בגדול. "אלה קשרים שחשובים מאוד בתחום המדיני, בתחום הכלכלי, בתחום הביטחוני ועוד יסופר בזה", הוסיף, "היום אני נוסע לאוגנדה, אנחנו מחזקים את הקשר עם המדינה הזאת. אני מקווה שבסוף היום יהיו לנו בשורות טובות מאוד למדינת ישראל". על פי הדיווחים, גם ראש המוסד יוסי כהן מצטרף באופן חריג לנסיעה.

יוורי מוסווני, נשיא אוגנדה, התייחס לביקור נתניהו בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. "אני מברך את רה"מ נתניהו על הגעתו לאוגנדה. אני בטוח כי הביקור יחזק את יחסינו עם ישראל", כתב מוסווני.