זמן קצר לאחר התחלת מסע ההלווייה של המחבל בן ה-17 שחוסל היום ׁ(רביעי) לאחר שזרק בקבוק תבערה על כוח צה"ל, התקשורת הפלסטינית מדווחת על עימותים עם כוחות הצבא שהגיעו לאבטח את האזור.

על פי כלי התקשורת הפלסטיניים, צעיר בשם מוחמד סולימאן אל חדאד, נהרג מאש כוחות צה"ל, שנפתחה לעברו לאחר שהשליך בקבוק תבערה לעבר כוחות הביטחון במהלך עימותים בבאב א זאוויה באזור חברון.

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הפרות סדר אלימות שהתקיימה לפני זמן קצר בעיר חברון זיהו לוחמי צה"ל צעיר פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה לעברם והגיבו בירי להסרת האיום. בנוסף, הוסיפו כי מזה מספר ימים מתקיימות הפרות סדר אלימות בעיר חברון סמוך לישוב היהודי בהשתתפות עשרות פלסטינים שמיידים אבנים, מבעירים צמיגים ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון.

עימותים בלווית המחבל מחברון

התקרית הזו מגיעה יומיים בלבד לאחר תקרית נוספת שאירעה בדיוק באותו האזור, במהלכה מתפרעים השליכו בקבוק תבערה לעבר פניו של קצין מג"ב שהגיע לפזר את המהומות והפרות הסדר במקום. 

שוטר מג"ב סופג בקבוק תבערה בפניו (צילום: מסך)
שוטר מג"ב סופג בקבוק תבערה בפניו (צילום: מסך)

תקרית הירי בחברון (צילום: רשתות ערביות)

המהומות המדוברות מתרחשות בצל אירועים קודמים מהעת האחרונה שמעידים על התחממות בגדה לאחר פרסום "עסקת המאה". בשבוע שעבר, לאחר פרסום התכנית, החלו עימותים של פלסטינים עם כוחות הביטחון באזור עיזרייה ובאבו דיס במזרח ירושלים. בנוסף, דווח על נפגעים בפשיטה של מג"ב למסגד אל-אקצא לפנות בוקר. על פי הדיווחים, המשטרה השתמשה אז ברימוני הלם ובגז מדמיע לפיזור המפגינים.

במערכת הביטחון ובמשטרה החלו בהערכות להיקף גדול יותר של הפרות סדר פלסטיניות ביהודה ושומרון ובגבול רצועת עזה בעקבות פרסום התכנית של ממשל טראמפ, אולם לפי ההערכה שפרסמו גורמים רשמיים בשבוע שעבר, לא צפויה הסלמה שתצא מכלל שליטה.