רה"מ בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) בפני תומכיו בכנס מפלגת הליכוד ברעננה ולאחר מכן בבית חיל האוויר בהרצליה. בנאומיו התייחס להישגיו המדיניים האחרונים וכן ביקר את יו"ר כחול לבן, בני גנץ. "גנץ הקים חברה בשם הממד החמישי, הוא אומר שהיא לא פשטה את הרגל, אלא שנגמרו לה המשקיעים. קשה לו לעשות את החשבון - אנחנו נעשה את זה בשבילו. לגנץ אין אפשרות להקים ממשלה, המספרים לא מאפשרים לו", אמר רה"מ בנאום שנשא ברעננה, ובהמשך דבריו ציין כי ינשא מחר דברים לכלל אזרחי ישראל בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו. 

"החברה של גנץ עשתה הסכם עם המשטרה בלי מכרז , בשווי חוזה בשווי 50 מיליון ש"ח. אבל אם זה לא ביבי - לא חוקרים", עקץ נתניהו כשהתייחס לענייניו המשפטיים. "הוא שלשל לכיסו ארבעה מיליון ש"ח מהחברה. אתמול הוא אמר שהחברה לא פשטה את הרגל אלא שרק נפסקו ההשקעות ונגמר הכסף. היות ואני מבין קצת בכלכלה, כשחברה מפסיקה לקבל כסף - זה מריח כמו פשיטת רגל. זה מה שיקרה לכלכלה שלנו אם חלילה הוא ינצח", הזהיר.

"לגנץ יש זכויות - הוא היה רמטכ״ל. גם אהוד ברק היה רמטכ״ל. ראיתם איזה ראש ממשלה הוא היה? קשה להיות ראש ממשלת ישראל. זה קודם כל לדעת להגיד ״לא״. צריך לעמוד בלחצים קשים מבית ומחוץ, ובלי טלפרומפטר. בני גנץ חמוד אבל הוא לא מנהיג", אמר בהרצליה. 

נאום רה"מ לאזרחי ישראל (מתוך עמוד הפייסבוק של נתניהו)

"תוך פחות משבוע, הייתי בוושינגטון, מוסקבה ואפריקה. מה שאנו עושים בשעה אחת, היריבים שלנו לא עושים בשנה - או בכלל. הם לא מסוגלים", חבט נתניהו ביריביו. "בוושינגטון נפגשתי עם ידידי, הנשיא טראמפ, שהוא ידיד ענק של ישראל. יחד הבאנו את תכנית המאה, שהיא בשורה ענקית לי ולמדינת ישראל. במוסקבה נפגשתי עם ידידי פוטין. יחד הבאנו ביטחון לחיל האוויר שלנו, וגם הבאנו את נעמה יששכר הביתה - הבטחתי וקיימתי. כמו שהבאתי את נעמה הביתה- נביא את כולם הביתה", המשיך נתניהו כשהוא מתייחס לישראלים נוספים הכלואים מחוץ למדינה.

"בני גנץ אמר שהוא מוכן לקבל את תוכנית המאה רק בהסכמה בינלאומית. עם מי? האיחוד האירופי כבר הודיע שמתנגד. האו״ם? בהסכמה של אבו מאזן? שאבו מאזן יסכים לדין יצהר כדין איתמר וכדין תל אביב? אולי הוא מתכוון להסכמה של עופר שלח, יעל גרמן? לא ברור מה יותר קשה, להשיג הסכמה מאבו מאזן או מגרמן. אבל נניח שכולם מסכימים -גנץ עדיין צריך הסכמה של אחמד טיבי ואיימן עודה, כי אין לו ממשלה בלעדיהם", הוסיף נתניהו.

בנוסף התייחס נתניהו לפריצת הדרך שהשיג לפני מספר ימים בביקורו באפריקה, ותחילת כינון היחסים הדיפלומטיים עם סודן בעקבות פגישה עם מנהיג המדינה האפריקאית. "ממוסקבה נסעתי לאוגדנה ושם נפגשתי עם ידיד ותיק נוסף - נשיא אוגדנה. שם פגשתי גם את נשיא סודן והתחלנו בתהליך של כינון יחסים. זה מוביל אותנו להרחבת המעגל ולשמירת שלום בדרך שלנו - מתוך עוצמה.דרכו של השמאל היא חולשה או ויתורים".  

בנאום שנשא נתניהו בהרצליה בהמשך הערב, התבדח בנוגע ליחסי החוץ המתוחים עם טורקיה ואמר: "עד לפני זמן קצר הנהגים שלי נסעו יותר ממני לחו"ל. לדעתי אני הישראלי היחידי שלא הייתי בטורקיה. יש לנו קצת בעיות עם ארדואן אך היחסים השתפרו באופן דרמטי. פעם היה קורא לי היטלר כל שלוש שעות, היום זה כל שש שעות".