יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, התראיין הבוקר (שני) לעיתון הגרמני "פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג", עם תחילת ביקורו המדיני בברלין, כאורחו של נשיא הבונדסטאג וולפגנג שויבלה. לשאלה מה דעתו על תכנית המאה של טראמפ השיב אדלשטיין: "ממשל טראמפ ידידותי מאוד לישראל. חשיבות התכנית היא בשינוי הגישה: ישראל כבר לא צריכה רק לתת למען השלום. תכניות קודמות התבססו על הרעיון שאם נמסור הכל, ישראל לא תואשם על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי.

"עכשיו המצב השתנה לטובה ונקודת המוצא היא שאנחנו לא אשמים. עם זאת, יש דברים בתוכנית שאני פחות אוהב, כמו המדינה הפלסטינית.  הקמת מדינה פלסטינית או אפילו התחייבות להקמת מדינה אינה פרודוקטיבית. הדבר יהיה איתות לפלסטינים שהם לא צריכים לנהל משא ומתן. שהם יכולים לקבל מדינה, תוך שהם קוראים לנשיא ארצות הברית 'כלב'". 

אדלשטיין הוסיף כי הקמת מדינה פלסטינית תהיה לדבריו אבסורד: "כל המחשבה שלנו היא כיצד אנו מגנים על עצמנו מפני ישות פלסטינית, מדינה שכבר מההתחלה תילחם נגדנו. האם נחתים אמריקאים יצטרכו להגן עלינו מפני הטרור? לא נאפשר למציאות כזאת להתרחש.  אנו יכולים להשתמש בתוכנית טראמפ כבסיס לדיון, היא טובה יותר מכל תוכנית אחרת. ואתה צריך לשאול את עצמך: האם אי פעם מנהיג פלסטיני הכיר במדינת ישראל?  מעולם לא הכירו בזכויות היהודים בארץ ישראל, מעולם. גם לא בהסכמי אוסלו".

אדלשטיין תקף את שר החוץ של האיחוד האירופי שהתנגד לתכנית טראמפ, וכינה את דבריו "הצהרה אומללה ביותר". "אבל, הוא לא דיבר בשם האיחוד האירופי, מכיוון שהוא לא יכול היה להגיע לקונצנזוס באיחוד האירופי", הוסיף.