הפלסטינים משכו את בקשתם לערוך הצבעה באו"ם על תכנית המאה של ממשל טראמפ, כך לפי דיפלומטים בכירים שצוטטו הערב (שני) בתקשורת הערבית. זאת, לאחר שבתחילה שקלו הפלסטינים למחוק רק את סעיף הגינוי לארה"ב מחשש להטלת וטו מצד הממשל האמריקאי. 

אבו מאזן היה צפוי להגיע מחר לאו"ם כדי לנאום ולדרוש מהמדינות החברות להצביע על טיוטת הצעת גינוי לעסקת המאה. אתמול פורסם כי הרשות הפלסטינית החליטה למחוק את סעיף הגינוי לארה"ב בהצעה, שהוגשה על ידי תוניסיה ואינדונזיה, אך כעת דווח, כאמור, שהרשות חזרה בה מההחלטה לערוך את ההצבעה בנושא. כמו כן, מחברי המשלחת הפלסטינית נמסר גם בימים האחרונים כי לאחר נאומו, אבו מאזן צפוי לקיים מסיבת עיתונאים בניו יורק עם ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט.

בתוך כך, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, סתר את הדיווחים על משיכת ההצעה: "השמועות בדבר משיכת הצעת ההחלטה הפלסטינית למועצת הביטחון בעניין גינוי התוכנית האמריקאית אינן נכונות וחסרות שחר". מגורמים פלסטינים נמסר כי מופעלים לחצים אדירים על המדינות השונות שלא להצביע בעד ההצעה. "המשלחת הפלסטינית מתאמת את המהלך עם מדינות ערב והמדינות הבלתי תלויות", נמסר.

מועצת הביטחון של האו"ם. צילום: רויטרס
מועצת הביטחון של האו"ם. צילום: רויטרס


בתקשורת הפלסטינית דווח עוד, כאמור, כי בטיוטה שהיו אמורים להגיש הפלסטינים לאו"ם, הוחלט ברגע האחרון למחוק את סעיף הגינוי לארה"ב. לפי הדיווחים, התיקונים שנוספו בנייר שהוגש לאו"ם בשבת, כוללים מחיקה של סעיף הגינוי ל"עסקת המאה" והוספת פסקת "גינוי לכל מעשי האלימות נגד אזרחים, כולל מעשי טרור, הסתה, אלימות והרס", וכמו כן "גינוי התנחלויות הישראליות בשטחים הפלסטיניים הכבושים ובמזרח ירושלים והצורך לשמור על גבולות 1967". 

מלבד זאת, צוין כי בהצעה המתוקנת נמחק הסעיף בו נקראו המדינות על כינוס ועידה בינלאומית בנושא המזרח התיכון "מוקדם ככל האפשר". בגרסה החדשה של טיוטת ההחלטה צויין, כי הדבר כבר נקבע בעבר בהחלטה שניתנה על ידי האו"ם בשנת 2008.