אחרי הסערה: הוועדה לקביעת הקריטריונים לחלוקת הכרטיסים לטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות, שבראשה עומדת השופטת בדימוס נחמה מוניץ, סיימה את עבודתה והגישה את המלצותיה, כך דווח הערב (שלישי) ב"חדשות 12". על פי הדיווח, ההמלצות צפויות לעבור בוועדה לענייני סמלים וטקסים ולהיכנס לתוקף כבר בטקס הקרוב בחודש מאי.

בין ההמלצות: כל סגל א' יאוגד תחת רשימה אחת - כלומר, לא תהיה כפילות, ושרים לא יוכלו לקבל כרטיסים גם מהמשרד בראשו הם עומדים וגם מהכנסת. עוד החליטה הוועדה להמליץ על הקטנה משמעותית של חלוקת הכרטיסים לכנסת ולהפסיק את חלוקת הכרטיסים למשרדי הממשלה, למעט מנכ"לי המשרדים הכלולים בסגל א'. בנוסף, החליטה הוועדה לתת עדיפות לארגונים ועמותות על פני פקידי ציבור, ועדיפות ספציפית למשפחות שכולות, אלמנות ויתומים, נפגעי פעולות איבה, נכי צה"ל וזרועות צה"ל, ולהקצות לראשונה כרטיסים גם לניצולי שואה.

כאמור, הדוח המפורט של הוועדה הוגש היום לשרת התרבות רגב, ובו גם החלטה שלא לאפשר למשתתף לקבל כרטיס אלא פעם בחמש שנים, וזאת כדי לוודא השתתפות של קהל מגוון מתוך הארגונים ולמנוע מצב שבו אותו אדם מקבל כרטיס שנה אחר שנה. בנוסף, המשתתף יקבל כרטיס אישי שלא ניתן להעברה, והוא יחתום עליו דרך חברה חיצונית שתהיה אמונה על החלוקה.

מאז הקמת הוועדה בחודש מאי האחרון, היא נפגשה עם נציגי גופים רלוונטיים הן מהמגזר הציבורי והן מעמותות, צה"ל וגופים ממלכתיים, וזאת במטרה לגבש מפת מושכל וצודק לחלוקת הכרטיסים. הוועדה למדה את דוח מבקר המדינה והסתמכה על המלצותיו, כמו גם על מסמכים מארכיון המדינה וסקירות ומחקרים אקדימים.