מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ׳ קיים היום (חמישי) הערכת מצב עם גורמי המקצוע של הכנסת, בנושא השלכות הנחיותיו של משרד הבריאות מאמש, על פעילותה השוטפת של הכנסת בצל התפשטות נגיף הקורונה.  בין היתר הוחלט, כי טקס השבעת חברי הכנסת אשר צפוי להערך בתאריך ה-16 במרץ ייערך ללא נוכחות של קהל, ועל כן למעט בני ובנות זוגם של המוגדרים כסמלי השלטון, בוטלו הזמנותיהם של סגל א׳, הסגל הדיפלומטי, חברי כנסת לשעבר והקהל הרחב. 

עוד הוחלט, כי תצומצם, למינימום הנדרש, כניסתם של יועצים פרלמנטריים ויועצי שרים ביום זה למשכן וכי תעשה פניה לחברי הכנסת לבחון בשנית את השתתפותו של בן המשפחה היחיד שאושרה השתתפותו. 
 
כמו כן מתכונתו של אירוע הרמת הכוסית המסורתית באולם שאגל שונתה, לאחר שבוטלה התכנסותם של מאות האנשים שאמורים היו להיות נוכחים באירוע - אשר נועל בדרך כלל את אירועי היום החגיגי. כמו כן בוטלו הנאומים וקיטעי השירה. 

בנוסף החליט הצוות החלטות הנוגעות להתנהלותה השוטפת של הכנסת, כשבין היתר הוחלט כי מיום ראשון הקרוב יבוטלו כל הסיורים והביקורים של גורמים חיצוניים בכנסת ובכלל זה : בתי ספר, תיירים, קבוצות מאורגנות וכ'ו.

אלברט סחרוביץ'
אלברט סחרוביץ'

בנוסף הוחלט, כי  כל מבקר שאינו קבוע יידרש לחתום על הצהרת כניסה למשכן, אשר תאושר על ידי קצין הכנסת. בהצהרה זו יתחייב המבקר שלא ביקר בשבועיים האחרונים בחוץ לארץ. הצוות החליט כי לא יותרו התכנסויות, אירועים ומפגשי שדולות ויחד עם זאת בוטל אירוע הרמת הכוסית לעובדי הכנסת לרגל חג הפסח. 

על אף ולמרות כל האיסורים וההגבלות, כניסתם של כל הגורמים שיוזמנו לוועדות כחלק מפעילותם הפרלמנטרית כן תתאפשר,
ופעילות מרכז המבקרים ובכלל זה פעילותם של מדריכי הכנסת מחוץ למשכן תמשך כרגיל. עמדות חיטוי ייעודיות יוצבו במקומות מרכזיים בכנסת ובכניסתה. 

בפתח הישיבה ציין מנכ"ל הכנסת כי "המטרה ברורה והיא לפעול בכל הצעדים והאמצעים האפשריים על מנת לצמצם את איום הפגיעה בפעילות הליבה הפרלמנטרית של הכנסת. על כן מרחב התמרון פשוט: כל מה מה שקשור להליך הליבה הפרלמנטרי - יותר וכל מה שמסכן את ההליך ואינו מהווה מרכיב חיוני להצלחתו - יאסר". סחרוביץ׳ הוסיף כי: "הכנסת הקימה צוות מקצועי מטעמה בראשות קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, אשר מצוי בקשר רציף עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות ופועל בעצתם. גורמי המקצוע בכנסת ימשיכו להתכנס מעת לעת וככל שנתרשם שיש לנקוט בגישה עוד יותר מחמירה לא נהסס לעשות זאת״.