יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אומר כי ברגע שחוק גיוס בני ישיבות עובר במתכונת של מועצת גדולי התורה, הוא יהיה הראשון להגיש בג"ץ. זאת, משום ש"זה חוק לא שוויוני ואסור שיתקבל", לדבריו. כמו כן, בפעם הראשונה ליברמן מכריז על עצמו כמועמד לראשות הממשלה.

"כאשר שואלים אותי 'האם אתה מרגיש בשל כדי להתמודד לראשות הממשלה?', אני סבור שמבחינת הכישורים, הניסיון והבשלות, מכל אלה שנמצאים כרגע בכנסת ישראל, אני מרגיש את עצמי בטח הכי בשל מכל אחד אחר כאן - מבחינת הניסיון, הביצוע, הוותק ושלל הפרמטרים. החל מ־1996 עברתי כל תחנה אפשרית - מלשכת ראש הממשלה ועד הקריה בתל אביב", אמר ליברמן בראיון ל"מעריב".

"עם זאת, אני לא חי במגדל השן", הוסיף. "אין בחירות ישירות בישראל. כדי להיות מועמד לראשות ממשלה אני זקוק לכמות מנדטים משמעותית. לכן השאלה היא מה תהיה הסיטואציה אחרי הבחירות. אם נגיע ל־18 מנדטים - זה סיפור אחר לגמרי".

אביגדור ליברמן בוועידת עסקים 2030 של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
אביגדור ליברמן בוועידת עסקים 2030 של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)

לשאלה אם הוא שוקל חבירה למפלגה אחרת, השיב: "עד היום שיטת החיבורים לא הוכיחה את עצמה. ראיתי את זה מספיק פעמים. לגבי חיבור אפשרי בין יש עתיד וישראל ביתנו, אני בכלל לא בטוח שזה הצעד שנכון לעשותו. גם מדובר בשתי מפלגות בעלות דעות שונות ברוב הסוגיות. עם זאת, מדובר בשאלה פרקטית. כשנהיה קרובים לבחירות ואם נראה שחיבור כזה מביא עוד חמישה־שבעה מנדטים, אז שווה יהיה לחשוב על האופציה הזאת. כרגע זה לא על הפרק".

"צריך לראות מה יקרה בעשרת ימים הקרובים", הוסיף ליברמן. "הנאום שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים שלו שלשום היה נאום בחירות לכל דבר ועניין. למדתי מדבריו כי הולכים לבחירות כמעט בוודאות. עכשיו יש לו תירוץ, יש לו אויב. מבחינת נתניהו, ללכת לבחירות על רקע עימות עם בית המשפט העליון - זה הכי טוב שאפשר לדמיין".