"עלינו למנף את התועלת ההדדית של מערכת היחסים בין ארה״ב לישראל בדרכים שונות מאלה שהיו בעבר", כך אמר שגריר ארה״ב בישראל, דיוויד פרידמן, בראיון שפורסם היום (שישי) בג׳רוזלם פוסט.

"אמריקאים שתומכים בישראל, מבינים את המשמעות של ירושלים ואת החשיבות שלה כבירת המדינה", ציין פרידמן והוסיף: ״אנו מבינים שסמלים הם יותר מסמלים. כל עם שהטביע חותם על העולם הזה התמודד עם משהו, ועמד על שלו. עמים שעומדים על שלהם, נלחמים בעצם על עקרונות היסטוריים עמוקים. מכיוון שארה״ב הוקמה על בסיס העקרונות האלה, שמדברים על הזכות לחופש, האמריקנים מבינים היטב את חשיבותה של ירושלים למדינת ישראל״.

בהמשך התייחס השגריר האמריקני גם לסוגייה המדינית בין ישראל לפלטינים, שהתעוררה בעקבות תכנית השלום של נשיא ארה״ב דונלד טראמפ, ואמר כי "נתניהו צריך להיות נכון לתקשר עם אבו מאזן. הציפייה היא שראש ממשלת ישראל יסכים באופן עקרוני לנהל משא ומתן, ואם הפלסטינים יסכימו להופיע, יהיו לו כוונות אמיתיות להגיע להבנות, על בסיס התוכנית הזו".

״מבחינתי ראש הממשלה מחויב לתכנית השלום״ המשיך פרידמן והוסיף: "כשתוקם הממשלה החדשה בישראל, אני מאמין שהיא תתחיל לצאת לפועל, ושיתחילו ליישם את העקרונות שכתובים בה״.