שר האנרגיה, חה"כ יובל שטייניץ, התראיין היום (שלישי) ברשת כאן ב', והתייחס לפרויקט התפלת המים הגדול שיוצא לדרך בהובלת משרדו, בו מעורבת חברה סינית. השר התייחס לטענה לפיה האמריקאים ניסו להשפיע על תוצאות המכרז והתנער ממנה כשאמר "המחיר של הסינים, שזכו היה טוב בהשוואה לאחרים. הייתי בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, זו הייתה שיחה ידידותית, לבבית ומרתקת. יש סוגיות שחשובות לאמריקאים יותר. אנחנו יוצאים לתכנית אדירה, נביא את התפלת המים בישראל למצב מעולה ובמחיר זול מאד. לא נראה לי שמתקן ההתפלה הזה הוא בראש מעייניהם". 

עוד הוסיף ביחס למיזם המים החדש כי "נחסוך מליארדי שקלים ונוריד את מחיר המים. רק לפני שנתיים הבאתי תכנית להכפלת היקף המים המותפלים לממשלה. כיום, התכנית הזו יוצאת לדרך, עם מתקן ההתפלה הגדול ביותר, וזה יוביל למחירים מאד טובים". 

כמו כן, התייחס השר לגודל ממשלת האחדות הנוכחית, ואמר כי הוא מבין את הטענות העולות בגנותה. "אני מבין את אי הנוחות. בסוף היו תוצאות בחירות וחייבים לכבד את רצון העם ולהימנע מבחירות רביעיות. העם התפלל לכך שלא נלך לעוד בחירות ואומר עוד דבר, ב-2009 בשיא המשבר הכלכלי העולמי, אחרי צמיחה שלילית, המצב היה קשה, והייתה תחושת התרסקות כלכלית עולמית ובארץ. לכן, הוקמה ממשלה של 30 שרים וחילצנו את ישראל מהמשבר, חזרנו לצמיחה. עדיף ממשלה רחבה ויציבה מאשר ממשלה צרה שהייתה מגלה חוסר יציבות ומתגלגלת לבחירות נוספות תוך חצי שנה או שנה", אמר שטייניץ. 

בנימין נתניהו  (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

כמו כן, התייחס להיעדרותו מנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפני הדיון המשפטי בעניינו, וטען: "הייתה תחושה קשה. אני מקווה ומתפלל שבסוף התהליך הזה יהיה כלא היה, ורה"מ יוכל להמשיך להנהיג אותנו. אני מכיר אדם ישר ואמיץ, שבטחון וכלכלת ישראל ועתידה בראש מעייניו. רוב האזרחים מקווים גם הם שרה"מ יצליח וכל העננה הזו תתפזר. הבעתי את עמדתי בתקשורת, חיזקתי ידיו. אשתי סגנית בבית המשפט העליון ולכן יש לי הפרדת רשויות, אני לא מגיע לבית המשפט והיא לא מגיעה להפגין מול משרד האנרגיה, לכן לא הייתי שם בגופי, אבל בהחלט ברוחי ובאמירותיי". 

כשנשאל האם לטעמו יכול נתניהו להמשיך לנהל את ענייני המדינה תוך טיפול בענייניו המשפטיים, ענה: "אני שמח על השאלה הזו. אני רואה כבר כמה שנים, מאז תחילת החקירות, שגם אז עלו אותן טענות, וחקירות לעתים קשות יותר מהמשפט עצמו, אני רואה כיצד רה"מ מנהל את המדינה בצורה מעולה. אין רה"מ טוב ממנו למדינת ישראל. כמובן שהייתי מעדיף שלא היינו במצב הזה, אבל אני אומר חד משמעית - הוא מנהל את ענייניה הביטחוניים, המדיניים והכלכליים של המדינה בצורה מעולה, אין לי ספק שכך ימשיך בשנים הקרובות".