"חשבתי שיגלה ממלכתיות": העיתונאי המוכר, גיא פלג, התבטא היום (שלישי) בתכניתו ב-103FM ביחס לנאום שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח הדיונים המשפטיים בעניינו, ותקף את התנהלותו בחריפות. "חשבתי שנתניהו יעצור את הקמפיינים סנטימטר מחוץ לבית המשפט, שירכין ראש. אפשר ורצוי לנהל מערכת תקשורתית תקיפה וחריפה - אבל סמוך לאולם בית המשפט? לא העליתי בדעתי". 

"ימים עמוסים עברו עליי עם פתיחת משפטו של ראש הממשלה, אני מודה שהופתעתי. חשבתי שנתניהו יגלה קצת ממלכתיות, יעצור את הקמפיינים, ישיל מעצמו את סימני המעמד וינהל משפט בבית המשפט. כמובן שזכותו ואפילו חובתו לעצמו, למשפחתו ולמעריציו, להילחם על חפותו. אפשר ורצוי לנהל גם מערכה תקשורתית תקיפה, חריפה, אבל בבית המשפט, סמוך לאולם בית המשפט? לא העליתי על דעתי", הרחיב פלג. 

"מה חשבתם אתם כששמעתם את נאום ה'אני מאשים' של נתניהו בפתח האולם? את ההתעלמות שלו מפסיקת השופטים בעניין השידור החי של המשפט? את התמונה שלו מוקף בשרי הליכוד? האם אתם מקבלים את הנרטיב של רה"מ כי לא הוא עומד כאן לדין אלא הימין הישראלי, תנועת הליכוד כולה, והכול בגלל שהוא עומד כחומה בצורה כנגד הרצון של גורמים בשמאל שמבקשים להחזיר חלקים מארץ ישראל?", שאל את מאזיניו.

כזכור, נתניהו נשא נאום לתקשורת, דקות בודדות לפני שנכנס לדיון הראשון במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים. בדבריו תקף בחריפות את הפרקליטות, משטרת ישראל והתקשורת, וטען לתפירת תיקים.

"בשנים האחרונות מצאו פטנט חדש - גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לחבורת רק לא ביבי כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים. המטרה היא להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ולהרחיקו מהנהגת המדינה למשך שנים רבות. לא אכפת להם אם יבוא פודל צייתן מהימין, כאלה תמיד יש, אבל אני לא פודל, אני לא מוכן לפנות ישובים, ולכן צריך להפיל אותי", אמר רה"מ.