כתב חדשות 13 אביעד גליקמן הגיב הבוקר (שני) בתכנית של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM למתקפה החריפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגדו, בתגובה לחשיפת השיחות בין עובדות לשעבר בבית ראש הממשלה, המלמדות על היחס של שרה ויאיר לעובדי המעון.

"אני עושה את עבודתי כעיתונאי, מגיע אליי מידע ואני מפרסם", אמר גליקמן בפתח דבריו. "בעבר הוא כבר הוציא סרטוני גינוי בנוגע לפרסומים על תיקי החקיה שלו. יאיר נתניהו, אתמול אחרי הפרסום צייץ ציוצים על תביעת דיבה, ולצערי גם עירב את אשתי בעניין, וזו לא פעם ראשונה. שיעשה מה שהוא רוצה, אני לא יכול למנוע ממנו לצייץ ולכתוב מה שהוא רוצה. להגיד לך שאני מתרגש מהציוצים שלו? לא".

זה הולך כמה צעדים קדימה.
"אני לא חושש, ואני מתחבר למה שנאמר פה בנוגע לקו ההסתה הישיר שעובר דרך בית המשפט העליון לעיתונאים, מה שנתניהו אמר על דרוקר.. אנחנו נמצאים בימים רעים".

אתה מרגיש שרף ההסתה עולה?
"לגמרי. בוודאי שיש פה משהו מתוזמן, מן קמפיין שנועד להשחיר עיתונאים ואת מערכת אכיפת החוק". 

אז איך אתה לא דואג?
"להגיד לך שבאיזשהו מקום בלב אין לי דאגה? זה לא נכון, כי אני חושש באיזשהו מקום שיקרה משהו. השופטת ברון שכלה את בנה בפיגוע, וברגע שכתוב 'שילמת בעבר מחירים קשים, צפי לעונש' זה איום ברצח מבחינתי. יש שם אמירות קשות יותר ממה שאנחנו אומרים, כבר חצינו את הקו האדום. מותר לבקר, חובה לבקר, אבל יש הבדל גדול בין ביקורת להסתה, ומה שקורה בחודשים האחרונים זו הסתה מטורפת". 

יש התבטאויות נגדך ברחוב?
"אני מקבל הרבה פניות בטוויטר, כל מיני מילים לא יפות, 'מחכה לך בסיבוב' וכדומה". 

וזה לא מפחיד?
"כן, אלו אמירות שעולות מדרגה בחודשים האחרונים. אני מדווח לבוסים שלי בחלק מהמקרים. היה איום 'נחכה לך ולמשפחה לך ברחוב' לפני כמה חודשים. בחודש האחרון זה יותר קללות. אם יגיע אליי איום מפורש אז אעביר אותו למשטרה". 

מישהו ניסה להרים יד?
"לא. אני זוכה ברחוב לנאצות וקללות, אבל לא בחודשים האחרונים. אני לא מתעמת עם מי שמקלל אותי. אם ארגיש איום אני אפנה לגורמים מוסמכים". 

וזה לא מרתיע אותך מלהמשיך בעבודה שלך?
"ממש לא". 

יאיר נתניהו מאיים לתבוע אותך.
"שיאיר נתניהו יתכבד ויתבע אותי. הפרסומים שלי מגובים בהקלטות, אני לא מתרגש מזה... אשתי היתה בדוברות משרד המשפטים עד לפני שנה פלוס, לא היה לה קשר לפרקליטות, היה לנו הסדר ניגוד עניינים".