הרב ברוך גזהיי הודיע הערב (שלישי) ליו״ר ש"ס, השר אריה דרעי, כי החליט להתפטר מהרשימה ולא לכהן בכנסת. ההחלטה הזו מגיעה בעקבות דברים שאמר בעבר שגרמו לסערה גדולה בכלי התקשורת בארץ ובמערכת הפוליטי.

"אישה צריכה להיות צנועה. בלבוש שלה, קודם כל בלבוש. לא תפקיר את הגוף שלה" אמר גזהיי בדרשה משנת 2016, "קודם כל כתוב בספרים של המקובלים שאישה שהייתה רגילה לגלות את החלק העליון שלה, בדרך כלל מחזירים אותה בגלגול של פרה. למה? כי הפרה כמו שהעטינים שלה חשופים זה גלגול".

"לכן אישה צריכה להיות סגורה" הסביר גזהיי את משנתו, "דרך אגב, זה אחת הסיבות שנשים סובלות מסרטן השד. למה? כי העיניים של כולם שמה. ואז נהיה לה עין הרע. זה אחת הסיבות שנשים רבות, לא עלינו ולא עליכם, מפילות את הילדים שלהם".

גזהיי, נשוי ואב לחמישה בן 38 בלבד, נולד באתיופיה, ועלה לישראל בגיל שנתיים. את שירותו הצבאי עשה ביחידת דובדבן, לאחר מכן למד משפטים וחזר בתשובה. במהלך השנים האחרונות מעביר הרב גזהיי שיעורים בענייני מוסר והלכה, שרבים מהם עלו ליוטיוב וזכו לעשרות אלפי צפיות.

עוד לפני התפטרותו הרשמית של גזהיי, הגיב יו״ר ש"ס דרעי לסערה בעקבות הפרסום, ואמר: ״שוחחתי עם הרב ברוך גזהיי, לגבי הדברים שאמר בסרטון. הרב אמר לי כי מדובר בכמה משפטים שהוצאו מהקשרם מתוך שעור של שעתיים בפני תלמידיו לפני כארבע שנים. הבהרתי לו שדברים אלה אינם מקובלים ואינם מייצגים את התנועה והרב גזהיי הבין זאת״.