"החוק הנורווגי", שנועד לאפשר לשרים ולסגני שרים להתפטר מהכנסת ולהכניס במקומם את הבאים אחריהם ברשימה, אושר שלשום לקראת חצות במליאת הכנסת ברוב של 66 תומכים מול 43 מתנגדים.

באופוזיציה תקפו בחריפות את המהלך. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כינה את החוק "חוק הג'ובים הנורווגי" ואמר כי הקואליציה העבירה אותו "כמו גנבים בלילה". חברו לסיעה עפר שלח כינה את החוק "חוק החזיר". מנגד, יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג אמר כי החוק יאפשר עבודה טובה יותר של הכנסת "למען הציבור". מנתונים של מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי עלות החוק הנורווגי בממשלה ה־35 תסתכם בעד 110 מיליון שקל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר מההצבעה, בעוד שראש הממשלה החליפי בני גנץ השתתף בה. בכחול לבן זעמו: "הוא עוד פעם עושה לנו את זה". בליכוד טענו בתגובה כי בכל מקרה הרוב הובטח. החוק נועד לשרת בעיקר את כחול לבן, הסובלת ממצוקת חברי כנסת, שכן 12 מתוך 15 הח"כים שלה משרתים כשרים בממשלה. כעת חמישה מהם יתפטרו מהכנסת ואחרים ייכנסו במקומם.

בכחול לבן אמרו אמש שטרם הוחלט מי יתפטר מהכנסת וכך גם בליכוד, שם אמורים להתפטר שניים. בש"ס אמורים להתפטר שלושה וביהדות התורה אחד עד שלושה. בסיעות החרדיות אמרו כי המהלך ייצא לפועל לאחר שהחוק יירשם ברשומות.