עיכוב בהחלת הריבונות? שר החוץ, חה"כ גבי אשכנזי, התראיין הבוקר (רביעי) בגל"צ, והתייחס לסוגיית הסיפוח, שתאריך היעד להחלתו, עליו הכריז ראש הממשלה, מצויין היום. בין היתר, הביע ספק כי המהלך אכן יצא לפועל כמתוכנן, ואמר כי הוא "לא יודע אם תהיה היום הכרזה על החלת הריבונות, את זה צריך לשאול את ראש הממשלה. נראה לי לא סביר שזה יקרה היום". 

בהמשך התייחס השר לצניחה של מפלגת כחול לבן בסקרים, ואמר כי "אפשרות של בחירות נראית לי הזויה. מי שמאיים בבחירות, לא מאיים עלינו, אלא על הציבור. העניין הוא לא 9 המנדטים של כחול לבן, אלא 120 המנדטים של מדינת ישראל. חייבים תקציב דו שנתי, משרדי הממשלה צריכים לעבוד".   

פעילי דרכנו מול ביתו של בני גנץ (צילום: ללא קרדיט)

פעילי דרכנו מול ביתו של בני גנץ (צילום: ללא קרדיט)
פעילי דרכנו מול ביתו של בני גנץ (צילום: ללא קרדיט)

כמו כן, עקץ אשכנזי את שותפו לשעבר למפלגה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, ואמר על מפלגתו כי "יש עתיד ישבה שנתיים בממשלה, ולא קידמה את ברית הזוגיות". 

לבסוף, התייחס השר להתבטאות החריפה של ראש הממשלה כלפי היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט, עליו אמר כי הוא מנסה להנהיג הפיכה שלטונית, ואמר כי "מדובר באמירה מיותרת ומקוממת. אלו דברים חמורים שפוגעים באמון הציבור ובדמוקרטיה". אשכנזי הוסיף והסביר מדוע סירב לפרסום הקלטות המתעדות את שיחותיו עם מנדלבליט בנוגע לפרשת הרפז, ואמר כי "ההקלטה נשמעה על ידי כל גופי המשפט ונבחנה בארבע ערכאות שונות. בית המשפט קבע שיש זכות לפרטיות גם לרמטכ"ל". 

בתוך כך, פעילי תנועת "דרכנו" התייצבו מול ביתו של ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, לאור הזדהות עם אמירתו כי "מיליון מובטלים לא מתעניינים בסיפוח", ובכוונתם ללוות אותו בהמשך היום לכנסת.

מחאת שלום עכשיו (צילום: שלום עכשיו)
מחאת שלום עכשיו (צילום: שלום עכשיו)

במקביל, פעילי תנועת 'שלום עכשיו' פתחו במבצע תליית שלטים נרחב בכל רחבי הארץ. הפעילים תלו אלפי שלטים בכ-250 מוקדים מצפון ועד דרום שעליהם הכיתוב 'הסיפוח רע לישראל'. בנוסף לצמתים והגשרים השונים, תלו הפעילים שלט בבית מפלגת הליכוד, מצודת זאב שבתל אביב.

משלום עכשיו נמסר: "הבוקר צבענו את המדינה והזכרנו לממשלה שסיפוח חד צדדי רע לישראל, יפגע בסיכוי לשלום וידרדר אותנו מדינית, ביטחונית ומוסרית. רוב הציבור נגד סיפוח, מערכת הביטחון נגד סיפוח והטובים שבידידנו באיזור ובעולם קוראים לישראל לא לספח".