רועי פלג, ממארגני המחאה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, שוחח הערב (שני) עם בן כספית ורוני בר און ב-103FM בנוגע ל"מיצג הצוללות" אותו ערכו היום במקום.

אתם עשיתם את אירוע הצוללות היום? טנדרים דמויי צוללת עלו לבלפור. אני ראיתי סרטונים, מה קרה היום?
קודם כל, זה לא התחיל היום. אחרי שחשכו עינינו במה שקרה בוועדת ביקורת המדינה, שלמעשה כל גורמי המקצוע וכל האנשים מסביב פרשת הרכש הימי ומכירת הצוללות זעקו לשמיים בעיה בטוהר המידות, בעיה בשקיפות, אנחנו קצינים ולוחמים בצבא החלטנו שהדרך שלנו היא לעשות איזשהו מיצג של שיירת צבא מצרים.

בנינו ארבע צוללות עליהן כתבנו הרבה מאוד שאלות ותהיות שיש לנו, בין אם זה על נתיב הכסף בהקשר של בן הדוד מיליקובסקי, ואולי ה-FBI ואולי ה-IRS, והרבה מאוד טענות שלנו יש על הנושא שיש לנו חשד סביב כך שהפרשה הזאת היא פרשת השחיתות הבטחונית החמורה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. סימנו דולרים ויורואים על הכסף שעבר בידיים בצורה שלטענתנו ולפי העיניים שיש לנו בראש בצורה אסורה ביותר, ומכיוון שאנחנו משרתי מילואים, קצינים ולוחמים גם היום, אנחנו מביעים דאגה חמורה מאוד סביב הנושא הזה שחס וחלילה תחול עליו התיישנות באוקטובר.

לאן נסעתם?
יצאנו הבוקר מקיבוץ עין שמר, משם נסענו לכיוון קיסריה לאזור בו הנאשם בפלילים מתגורר, משם המשכנו למשרד הביטחון בקרייה מול עזריאלי, לאחר מכן המשכנו ללטרון, ומשם עלינו אל הכנסת.

וכל הזמן הזה יש על הטנדרים האלה אנשים עם מדים, ראיתי את זה, של הצבא המצרי. מאיפה השגתם?
אנחנו מה שנקרא יצירתיים.

מהמחסן של "ביקור התזמורת"? זה ג'ורג' סורוס או ג'פרי אפשטיין מממנים אתכם?
במה אתה רוצה שאודה? אני מנכ"ל עמותת הכנה לצה"ל, במקום להכין את החניכים שלי לצבא ולעבוד בעבודה שאני עובד, אני לא עובד, אני יוצא למלחמה על החיים שלי.