האם המחלוקת סביב חוק הלאום חוזרת לחיינו? שר החוץ, גבי אשכנזי (כחול לבן) התארח היום (שלישי) בוועידת המורשת הדרוזית ואמר כי הוא מבין את הכעס על חוק הלאום. "אני חושב שכולנו שווים ושהדרוזים הם קונצזנוס בחברה הישראלית. המטען בלילה, כשהלכנו בארץ אויב, לא הבדיל בין דרוזי ליהודי. אנחנו התחייבנו לתקן את חוק הלאום בצורה שתביא לידי ביטוי את כך הדרוזים הם אזרחים שווי זכויות, אנחנו פועלים להביא את זה לידי תיקון".

דבריו של אשכנזי סותרים את ההסכם הקואליציוני שנחתם בין כחול לבן לבין הליכוד, ולפיו חוק הלאום בנוסחו הנוכחי לא ישונה. כזכור, בכחול לבן התנגדו לחוק הלאום והבטיחו בל אחד מסבבי הבחירות לתקנו אם יקימו ממשלה.

ועידת המורשת הדרוזית, בהובלת המרכז למורשת הדרוזים בישראל, התכנסה היום באופן וירטואלי בשל מגפת הקורונה ובפעם הראשונה קיימה העדה הדרוזית דיון פתוח על הסוגיות הכי בוערות שעל סדר יומה. השנה הוועידה עסקה, בין היתר, בהשפעת הקורונה על העדה הדרוזית, סוגיית חוק הלאום, התיישבות ובנייה של הדרוזים, הזהות הדרוזית של הצעירים הדרוזים ועוד.

בוועידה חולק "אות החזון" לשבעה מבני העדה על פועלם לקידום הדרוזים בחברה הישראלית, ובהם קצין הרפואה הראשי היוצא, תת־אלוף ד"ר טריף בדר, אשר הוביל את צה"ל למינימום נדבקים בקורונה והכניס מגוון פיתוחים טכנולוגיים חדשניים לחיל הרפואה; ד"ר אסעד עראידה, יו"ר עמותת ידידי כפר הילדים חורפיש; ומדיאן אבו עיסא, מנהל כפר הילדים, על קידום החינוך בעדה הדרוזית ועוד. 

עו"ד מחמוד שנאן, מנהל המרכז למורשת הדרוזית, אמר: "כעת מתחיל הרנסנס של העדה הדרוזית. אנחנו שמחים על פעילותו של המרכז למורשת הדרוזים בישראל ועל כינונה של ועידת המורשת הדרוזית. זו הזדמנות טובה להעריך את בני העדה, שתורמים רבות למען החברה והמדינה".