מאמין שיהיה ראש ממשלה: שר הביטחון וראש הממשלה החלופי, בני גנץ, התראיין לחדשות 12 בכתבה ששודרה הערב (שבת), והביע זעם על הביקורות כלפיו בעקבות החלטתו להיכנס לממשלה.

"כפוליטיקאי אפשר לומר 'עבדו עליך פה ועבדו עליך שם', אבל מה חשוב? כשאמות יכתבו על מצבתי 'עבדו עליו', או שיכתבו 'הוא עשה למען החברה'?", אמר גנץ בתשובה לטענה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הונה אותו בהסכם האחדות.

"נכנסתי לשותפות הזאת לא בשביל נתניהו אלא בשביל המדינה. מעת לעת יהיו דברים שמתקרבים לקווים האדומים... אז אם אשלם מחיר פוליטי, שכך יהיה. אני אתמסר כל כולי לעניין, ואם אצא טירון פוליטי, כך יהיה. אני נמצא בקואליציה בגלל משבר הקורונה. אני גאה שבזכותי המענקים ניתנו בצורה דיפרנציאלית, אז מה זה משנה שנתניהו וכ"ץ היו במסיבת העיתונאים ובני גנץ לא היה?", המשיך גנץ.

בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: דוברות הכנסת)

"אנחנו ממשיכים לעשות את מה שצריך למען המדינה. כשזה יהיה פוליטיקה או מדינה, אצלי זה יהיה מדינה. אצל נתניהו? אני לא בטוח", הוסיף. בהמשך שיתף את המראיינת, דנה ויס, בכך שבכל בוקר הוא מביע בהומור בפני רעייתו את חוסר רצונו ללכת לעבודתו: "אני כל יום אומר לאישתי שאני לא רוצה ללכת לבית ספר. רויטל עונה לי: 'אבל אתה בהנהלה'".

הליכוד פרסם בתגובה לראיון את ההודעה הבאה: "בני גנץ אומר שיעשה הכול כדי למנוע בחירות אבל את הדבר היחיד שהוא צריך לעשות כדי למנוע אותן - לתמוך באופן מיידי בתקציב לתקופה של ארבעה חודשים, כפי שממליצים כל גורמי המקצוע - הוא מסרב לעשות. אפשר להסיר את איום הבחירות מחר, אם בני גנץ יפסיק לקשור בין אישור התקציב והשיקולים הפוליטיים שלו".

בנוסף, פורסמו במהדורה תוצאות סקר אודות תפקודו של גנץ. בתשובה לשאלה "איך אתה מעריך את תפקודו של גנץ?", השיבו 64% מהנשאלים "רע" ו-17% בלבד "טוב". כשמצביעי גוש המרכז-שמאל נשאלו האם גנץ צדק כשנכנס לממשלה, 65% מהם השיבו כי גנץ טעה ו-25% השיבו כי הוא צדק.

פרופ' רוני גמזו (צילום: צילום מסך רשת 13)
פרופ' רוני גמזו (צילום: צילום מסך רשת 13)

בתוך כך, גנץ ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ערכו הערב את פגישתם הראשונה מאז מינויו של גמזו לתפקיד. השניים דנו בהגדלת המעורבות של מערכת הביטחון במאבק בקורונה, ובהעמקת שיתוף הפעולה תוך שילוב כל הכלים והאמצעים שלרשות מדינת ישראל.

גנץ אמר בסיום הפגישה: "מערכת הביטחון וצה"ל ערוכים מיידית להרחיב את הפעילות ומוכנים לקבל על עצמם משימות. במלחמה כמו במלחמה - צה״ל יידע לנצח. בכוונתי לגבות את פעילותו של פרופ' גמזו ולעשות הכל בכדי שיצליח, ובכדי שנצליח כולנו, למען אזרחי ישראל".