פונה למפגינים: הנשיא ראובן (רובי) ריבלין פנה היום (שני) אל האזרחים במהלך ביקור בחיפה והתייחס להפגנות נגד הממשלה, הנערכות במוקדים שונים ברחבי הארץ. "חופש המחאה הוא ערך עליון – אך לצידו, קיים איסור על כל סוג שהוא של אלימות", הבהיר ריבלין. 

"אני רוצה לפנות לאזרחי ישראל ולכלל הציבור בישראל, על רקע המחאה ברחובות, והפרסומים הנלווים אליה. חופש המחאה הוא ערך עליון בתרבות הדמוקרטית, אסור לפגוע בו. זהו אחד מערכי היסוד עליהם מושתתת המדינה היהודית והדמוקרטית שיקרה כל כך לכולנו. ולצדו של חופש המחאה, קיים האיסור על כל סוג של אלימות. אלו המסיתים, הקוראים לאלימות, המרימים יד על המוחים, חייבים להיות מטופלים על ידי רשויות אכיפת החוק בכל חומרת הדין" ציין הנשיא.

עוד הוסיף כי "אין ולא תהיה שום סובלנות לאלימות, ולהסתה. למפגינים אני פונה ואומר, אם בחרתם לצאת להפגנה, כל הפגנה, בשם כל רעיון – אני קורא לכם, אנא, הקפידו לעשות זאת תוך שמירת מרחק בטוח, שמירה על הסדר הציבורי, תיאום עם משטרת ישראל, וכבוד לסמלי מדינת ישראל". 

הפגנה בבלפור (צילום: רויטרס)
הפגנה בבלפור (צילום: רויטרס)

כזכור, במהלך השבועות האחרונים התרחשו ברחבי הארץ הפגנות המוניות נגד התנהלות הממשלה בתקופת משבר הקורונה. בין המוקדים המרכזיים לאירועי המחאה, היו מעונו הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור, גן צ'רלס קלור בתל אביב ועוד. במהלך ההפגנות השונות נטען לעיתים כי הופגנה אלימות רבה מצד המפגינים וכן מצד כוחות המשטרה, ונעצרו במהלכן מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי וכן לעיתים בגין תקיפת שוטרים או מפגינים אחרים במקום.