"אנחנו בעיצומה של אנרכיה": השר המקשר דודי אמסלם תקף היום (שני) בחריפות את השמאל ואת המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אתם פועלים נגד הדמוקרטיה בישראל כי אתם לא מקבלים את הכרעת הבוחר. אם מחר יהיה בחירות אחרי יומיים תחזרו עוד פעם להפגין נגד ראש הממשלה כי הוא לא מתאים לכם. זה ה-DNA שלכם", אמר אמסלם בהשיבו לשורת הצעות אי אמון בממשלה. 

"שמענו את שר המשפטים אומר שיש ניסיון להפר את זכויות האזרח. מה שקורה זה שאנו נמצאים בעיצומה של אנרכיה בישראל. איש הישר בעיניו יעשה. יש פה אנשים שסוגרים רחובות בעיר הבירה. אני לא זוכר דבר כזה מעולם בירושלים", אמר השר. עוד הזכיר את ההפגנות בתקופת ההתנתקות ואמר: "בתקופת הגירוש היו כמה בנות בגיל 13 שסגרו איזה כביש, הן באו מדם ליבן לזעוק על זה שהרסו את ביתן. זרקו את הוריהן כמו חתולים בחורף. ומה עשו השמאל? הביאו אוטובוסים בהובלת שני ניצן, הדמוקרט הגדול. אסרו אותם לתקופה של למעלה מחודש ימים", אמר והוסיף, "הן היו ילדות מלח הארץ, פתחו להן תיקים. ומה אנחנו שומעים היום? שאנו מעקרים את זכויות האזרח. אתם מעקרים את זכויות האזרח של תושבי ירושלים", תקף אמסלם. 

"אתם מגנים על אנרכיסטים שפועלים בניגוד לחוק. כאילו זכות ההפגנה היא היחידה הקיימת ביקום. אתמול שמעתי את אחד מבכירי המשטרה שאומר שנדבקו בערך 120 שוטרים בקורונה, בוודאי חלקם בהפגנות. הכל מתחיל בבית המשפט העליון, שם זכות ההפגנה יותר חשובה מזכות החיים שלי", הוסיף.

דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

הפגנה בבלפור (צילום: רויטרס)
הפגנה בבלפור (צילום: רויטרס)

כאן עבר השר לתקוף את כתב המשטרה של חדשות 12, משה נוסבאום ואמר: "אני רואה ערוץ של תעמולה סובייטית, ואני שומע את מר נוסבאום, לא משנה שבשוטף הוא מתפרנס מהדלפות משטרה, כי הוא הרי דובר המשטרה, וכנראה מישהו בערוץ אמר לו שיש בהפגנות את מלח הארץ, מפגינים פטריוטים, וקרא להתייחס להכל בעדינות.אלה ערוצי התעמולה. נוסבאום כנראה תלוש מהמציאות", האשים השר.

לסיום אמר "אנו נמצאים במלחמה ביולוגית. כל ערוצי התעמולה - לא מעניין אותם קורונה. ערב ערב אני צופה בשלושת הערוצים, ואני מבין מה שהם רוצים שיחשבו מן ההתקוממות העממית נגד ראש הממשלה. איך אמרו לפיד וליברמן? תחליפו את נתניהו, הכל בסדר. בסוף השנאה שלכם בלתי נתפסת. הפילוג בעם בלתי נתפס. לשמאל בישראל מותר הכל. אנחנו שומעים ח"כים ביש עתיד, שרמזו שלא צריך לשלם מיסים. לא שמענו את מר מנדלבליט מצייץ. למה? כי הוא עם השמאל. גנץ וניסנקורן עשו אצלו סיבוב. פשוט בושה".

יו"ר מרצ תמר זנדברג ענתה לאמסלם ואמרה: "אם מישהו מהשמאל היה משמיע דברים כמו שלכם המדינה הייתה בוערת ומהדורות היו נפתחות איתם.  הדברים שלך לא היו רק דיבתיים. אמרת אותם במסגרת מסע לדיכוי והשתקת מחאה נגד רוהמ נתניהו הנאשם בשוחד שאין במסגרת תולדות המחאות הדמוקרטיות מחאה יותר מוצדקת ממנה".

בהמשך פנתה לשר אוחנה, בתגובה להקלטות בהן נשמע מבקש לדכא את המחאות בבירה, ואמרה: "באיזה זכות אתה חושב שיש ביכולתך לדכא את המחאה הזאת? אתם רוצים שתהיה פה משטרה פוליטית בשרות המושחת. תתבייש על האלימות של המיליציות הפרטיות מטעם עצמן, מסתובבות ברחובות ואורבות כדי להרביץ להם מכות במשמרת שלך. חסימת כבישים זה דמוקרטיה. דקירות ברחובות, גז פלפל, מכות ברחובות הבירה - זה מה שיגמר בדם. מותר להפגין נגדכם ושום דבר שתעשו לא ישנה את העובדה הזו. הדם שחס וחלילה ישפך של מפגין, עיתונאי או שופט כתוצאה ממסעות ההסתה שלכם. כדאי מאוד שתעצרו את הדבר הזה תכף ומייד".