איום מפורש: גורמים ביהדות התורה אמרו הבוקר (ראשון) בשיחה עם מעריב כי "בימים האחרונים נשקלת האופציה להצהיר כי במקרה של הליכה לבחירות מוקדמות, המפלגה לא תצטרף שוב לגוש הימין ולא תצהיר, כמו בעבר, כי היא הולכת אך ורק עם הגוש ועם הליכוד". במערכת הפוליטית מעריכים, שמטרת הצעד היא להעביר מסר מרתיע לנתניהו במטרה למנוע ממנו לפרק את הממשלה, לאחר שהגוש איבד כבר את ישראל ביתנו וימינה.

נאום נתניהו במליאה

כאמור, נוכח ההערכות הגוברות והולכות במערכת הפוליטית על כך שהבחירות לכנסת יוקדמו, המפלגות החרדיות מביעות עמדה נחרצת נגד הפלת הממשלה. בכיר במפלגה אמר בשבוע שעבר ל"מעריב": "היינו נאמנים לנתניהו, נתנו לו אשראי בלתי מוגבל – והוא מתכוון לבגוד בנו בכך שהוא שוקל ברצינות את ההליכה לבחירות. אם נגיע למצב הזה והכנסת תתפזר, לא נשתוק ונסיק מסקנות בהתאם".

מוקדם יותר היום, שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס למשבר בין המפלגות הגדולות, שהולך ומעמיק, סביב סוגיית התקציב, ולטענה לפיה ישיבת הממשלה לא תתקיים היום על רקע סירובה של כחול לבן לדון בתוכנית הסיוע הכלכלית. "מהות הוויכוח היא פוליטיקה", קבע כ"ץ בפתח דבריו. "יש נוהל, ועדת ארבעה של רה"מ, אני, גנץ ופרץ, והנציגים שלהם יושבים איתי ועם נציגיי. דנו על כל הפרטים, הגענו לסיכום מלא וניתן אור ירוק להביא את זה לממשלה, לכן ההודעה שלהם אתמול הדהימה אותי. זו הודעה כוזבת".

ישראל כ''ץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ישראל כ''ץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לדבריו, "נחצה קו אדום. כחול לבן גולשת מוויכוח פוליטי לפגיעה קשה בציבור רחב". בהמשך הראיון תקף את גנץ, ואמר: "לצערי בני גנץ נמצא כבר בקמפיין, ואני חושב שהוא עושה טעות".

בן כספית התייחס לנושא בטורו ב"מעריב סופהשבוע", וכתב: "בעוד כל המערכות והמשרדים ה"רגילים" נאלצים לחכות לתקציב מדינה שלא מגיע, את החרדים צריך לפצות מיד. הם היחידים שמסוגלים לבלום את המרוץ המטורף של הנאשם לבחירות רביעיות. הרי הם הבטיחו. זוכרים את זעקות השבר של אריה דרעי לפני ואחרי בחירות מועד ב' ו־ג'? את השבועות והנדרים של גפני וליצמן? ובכן, גם כאן מדובר בחבורת אופורטוניסטים. דרעי, המבוגר האחראי בממשלה לכאורה, היה צריך לעשות דבר פשוט: להגיד את האמת".

בהמשך כתב: "...נלך לבחירות, אומרים החרדים לעצמם. אם ביבי ינצח, נמשיך לקבל מה שאנחנו צריכים, אם ביבי יפסיד, יצטרכו לקנות אותנו. אז מה הדרך היחידה לגמול לחרדים על ההתנהגות המחרידה הזו? ביום שאחרי ביבי, להשאיר אותם קדנציה או שתיים מחוץ לממשלה. ממשלת כולם, בלי חרדים. זה אפשרי. זה קרה בעבר. זה אפשר לשר האוצר לבלום את הקריסה הכלכלית של האינתיפאדה השנייה, לפרק את מלכוד "השמן והרזה", להוריד את קצבאות הילדים שהפכו את "המשפחה" למפעל מניב (בעיקר אצל החרדים והבדואים), להעלות את הפריון, את ההשתתפות בשוק העבודה ואת התוצר. לשר האוצר ההוא קראו בנימין נתניהו. איפה הוא? גם הוא נחטף על ידי משפחת נתניהו. הוא היה, ואיננו עוד".