חשבון הטוויטר הרשמי של המשטרה תקף היום (ראשון) את יו"ר מפלגת תל"ם, הרמטכ"ל ושר הבטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, לאחר שזה שיגר לעברם עקיצה חריפה בציוץ שפרסם, והתייחס לאופן הטיפול המשטרתי בהפגנות שמתקיימות מול מעון רה"מ בירושלים.

ההפגנה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

בחשבון הטוויטר של המשטרה נכתב: "התבטאויות מסוג זה הן המשך ישיר להשתלחות משוללת רסן בשוטרי משטרת ישראל, במחאות וברשת, וכעת גם ע"י נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא לבוחריו. המלצתו והשוואתו המרומזת פסולה ובלתי מקובלת, ואנו ממליצים לח"כ יעלון להימנע מהשוואות מעין אלו כלפי מי שמגנים בגופם על החוק, הסדר והביטחון".

יעלון עצמו כתב בטוויטר: "ממליץ למפקדי ושוטרי מחוז ירושלים במשטרת ישראל, לקרוא את ספרו של יגאל עילם 'ממלאי הפקודות'". הספר המדובר, שיצא ב-1990, עוסק בשאלה מי נתן את ההוראה להשמיד את היהודים במלחמת העולם השנייה, ועצם ההשוואה לכך - עוררה סערה רבה. 

כעבור מספר שעות כתב: "ביהמ״ש זורק את משטרת ירושלים מכל המדרגות שוב ושוב. מעצרי שווא סיטונאיים, אלימות פרועה, ותרבות שקר בהכוונת השר לביטחון נתניהו, המבקש להשתמש בלובשי מדים לדיכוי המחאה והדמוקרטיה. אוחנה לא חס על דמם של המפגינים, כדי לשבור את המחאה, ויש מי שעובדים שעות נוספות לספק לו את הסחורה."

בציוץ נוסף הוסיף: "טוב תעשה משטרת ישראל אם תפסיק מיד לשמש כזרוע פוליטית של השר אוחנה, ושולחו - הנאשם נתניהו.  מעצרי שווא סיטונאיים והפעלת אלימות שלוחת רסן ובניגוד לחוק, הם בגדר פקודות שדגל שחור מתנוסס מעליהן."

בין המגיבים היה השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שכתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "כבר תקופה שאתה מפיץ רעל ומטנף עלי. התעלמתי. כך נוהגים במחפשי תשומת לב כמוך. אך על דברי הבלע וההסתה שלך נגד שוטרות ושוטרי מ"י לא אשתוק: במחי ציוץ השווית בין מי שמסכנים חייהם 24/7 למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל לבין "ממלאי הפקודות" בגרמניה הנאצית. סימנת אותם. מתבייש בך ועבורך".