בצל ביטולה של איחוד האמירויות את הפגישה המתוכננת עם ישראל וארצות הברית בגלל התבטאותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד עסקת ה-F-35, התייחסו היום (שלישי) העיתונאים בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM לביטול הפגישה, ובעוד מגל מצדד בראש הממשלה, מתח כספית ביקורת על התנהלותו של נתניהו ואף כינה אותו "שקרן". 

בן: "אתה מביא את הסיפור של אורלי לוי, מה אתה מביא? עם ישראל זה עם ישראל, יש הכל מכל דבר. מטיף שנות דור להתערבב עם הערבים, לעשות איתם שלום, חי בתוך הערבים".

ינון: "וכשיש שלום הוא מחמיץ פנים".

בן: "למה מחמיץ?".

ינון: "על השלום".

בן: "זה לא נכון".

ינון: "בגלל כל הבלגאן שעשיתם עם המטוסים, שביבי היה צריך להסביר לכם, כי ישר חמיצות על F­-35 והוא מסביר 'אמרתי לא'. אין עניין עם המטוסים, ועוד פעם ועוד פעם עד שעכשיו האמירויות ביטלו מפגש משולש".

בן: "זה בגללנו?".

ינון: "כן, זה בגללכם, בגלל כל מה שקרה בתקשורת הישראלית".

בן:  "מילא ביבי מסביר לנו, אבל אני מסביר לך בוקר בוקר ולא מצליח להבקיע. זה לא נושא שאתה מבין בו, אני לא אומר את זה בהתנשאות. לא ישבת בארה"ב והחמיצות היא של נתניהו, אם הוא היה בן אדם, אם לא היה האיש המזעזע שהוא, הוא היה מביא את השלום כמו שצריך".

ינון: "מה אתה מבין שאני לא?".

בן: "אסביר לך בפעם המאתיים ינון היקר".

ינון: "מבין את המציאות פי עשר ממך".

בן: "כל מה שנאמר בהקשר של F­-35 למרות ההכחשות של נתניהו יצא נכון, ובגלל שהוא אומר בפומבי שהוא מתנגד האמירויות ביטלו את הפגישה. זה מוכיח שזה לא שלום תמורת שלום, זה הוכחה מדעית שזה שלום תמורת F­-35. יכול להיות, ואני בעד שיתנו להם, תעשה דיון תשמע את מערכת הביטחון, תעשה משהו כמו בן אדם בלי פוליטיקה, בלי להשפיל, בלי לגזור קופון, בצורה מסודרת לא כמו שאישרת את הצוללות למצרים, תעשה משהו כמו מנהיג אחראי ולא כמו אפס מאופס. די כבר. ראית אותו אתמול, 'אני לא אמרתי על גנץ שום דבר', לא, מסכן. להזכיר לך מה הוא אמר על גנץ? קמתי בבוקר, אמרתי היום אני רגוע".

ינון: "לא אתן לך את זה".

בן: "אתה יודע ללחוץ על כפתורים. אני לא מבין במיליון תחומים שאתה כן אבל אני הייתי כתב מדיני 25 שנה הנושא של היתרון האיכותי, אף אחד לא יודע. ישבתי בניו יורק, אתה יודע מה ההבדל? זה שנתניהו אמר שהוא נגד זה בסדר, זה לא קשור. הסיפור הוא אם הוא יפעיל את איפא"ק לעצור את המכירה בקונגרס על בסיס זה. הוא לא יעשה את זה כי זו הקריצה שהוא הסכים עליה עם האמריקנים, וזה סבבה אם זה היה נעשה בהליך תקין, שמדינה מתוקנת צריכה להתנהל".

ינון: "כל מה שאתה אומר זה הבל הבלים".

בן: "לאן אני אצא עכשיו? אלך לחדר שינה?".

ינון: "אגיד לך מה, אני מוחה על השפה שהשתמשת בה נגד רה"מ, המנהיג האהוב, נציג העם, נבחר הציבור, מלך, מלכנו הנבחר, הקיסר הראשון, הוד מעלתו, מר בנימין בן צילה".

בן: "לא אמרת כלום על רעייתו".

ינון: "עזוב, אני מדבר עליו לא על משפחה. בעיני זה לא מכובד לדבר ככה על רה"מ, גם על ראשי ממשלה לשעבר אני מדבר בכבוד למרות שוויתרו על הכותל או הר הבית. אני לא מקבל שהוא צריך לעשות משהו כמו שצריך, להפך. הוא עשה את הדברים כמו שצריך, הוא ניהל משא ומתן ולמרות שהוא מתנגד הוא הצליח להביא את האמירתים לחתימה על הסכם שלום, זה העניין. הקומבינה להגיד כן ולעשות לא, כל המניפולציות במשא ומתן שהוא מצליח. רק אתם הכנסתם אותו לפינה שהוא היה צריך להגיד השכם וערב אני מתנגד למכירה, זה הקטע. הוא עשה - אתם הרסתם הכול בגלל החמיצות שלכם".

בן: "אני מדגיש שוב, זה בסדר גמור שאמרת שמה שאמרתי זה דברי הבל".

ינון:  "לא אמרתי באמת".

בן: ".אני דורש ממך להגיד את זה. אני מבין מה אתה אומר אבל חולק עליך קטגורית. אם היה עושה את כל זה בצורה תקינה, הוא גם נאשם בפלילים, הרי כל מה שאומרים שכל החלטה שלו מושפעת - זה הרי נכון. כל מה שהיה צריך לעשות זה לקבל החלטה כמו שמתקבלת החלטה במדינה שהיא דמוקרטית ולא מונרכיה. כשיצא הסיפור אצל ברנע ישר לשכת רה"מ מסרה תגובה מפורטת מתי הוא אמר ולמי הוא אמר".

ינון: "זה לקח כמה שעות".

בן: "תגובה מאוד מפורטת שהוכנה מראש, כי הוא הכין לעצמו אליבי. אתה באמת חושב שבגלל הפרסום? שהיה דבר כזה ולא מתפרסם? אם יש עסקה כזו היא מתפרסמת, האמריקנים אמרו את זה מהרגע שברנע פרסם את זה".

ינון: "זה נושא מאוד רגיש, דברים כאלה נסגרים בכל מיני קריצות ועניינים כי העניין היה להוכיח שהוא דפק את מדינת ישראל בהסכם והסכים לפגוע ביתרון הטכנולוגי שלנו. זה כל העניין, רק לחפש מה לא טוב, מה הוא דפק ועשה. זה העניין".

בן: "זה התפקיד של התקשורת לחפש מה לא טוב ומה הוא דפק ועשה, על כל ראש ממשלה ואם תביא רה"מ שלא חיפשו את זה נגדו אני אוכיח לך שכן, כולל אולמרט שרדפו אותו פי 30 מאשר את נתניהו. התקשורת אמורה למצוא, זה לא שטיק וטריק שאתה יכול להעביר בהסכם קואליציוני וזה מראה את הדפוס, דפוס הקריצה".

ינון: "כשרבין עשה את אוסלו הוא לא מידר את כל הגורמים? לא פעל בניגוד לעמדת הצבא? שרון בהתנתקות פיטר רמטכ"ל כי הוא לא רצה. יש עניין של מדיניות של רה"מ שמותר לו לנהל את המדיניות שלו. אנחנו חוזרים על עצמנו, מי שתומך בי תומך בי, ומי שבך אז בך. בוא נתקדם".

בן: "הלוואי שהייתי בריא כמו שאתה רגיש. מה אני בא בטענות, אני בריא מאוד, אתה לא מבין כלום ב-QME לא היית כתב מדיני ותפסיק להיעלב".

ינון: "וכל מי שפתח את הפה בנושא מבין גדול?".

בן: "לא, אבל שאלת אותי שאלה והסברתי לך את התשובה".

ינון:  ".בקיצור הרסתם הכול, הצלחתם לטרפד שלום, כל הכבוד".

בן: "לטרפד למה? תעשה את זה כמו בן אדם. לא רק שהוא לא עושה את זה כמו בן אדם, הוא מיד מייצר את התגובה השקרית שהקראתי לך, דוקטרינת נתניהו. 'אני עשיתי שלום תמורת שלום', אז לא אדוני. אתה שקרן, עשית שלום תמורת F-35. יכול מאוד להיות שזה סבבה, היית צריך לעשות את זה כמו שצריך, שלום תמורת שלום היה בירדן".

ינון: "לא היה מלחמה עם ירדן, הייתה רגיעה עם ירדן בתקופה של ההסכם, לא?".

בן: "אתה לא רוצה שאענה לך כי הייתה מלחמה".

ינון: "אני לא מדבר על ששת הימים".

בן: "אתה משווה את ירדן לאמירויות? אתה רוצה להגחיך את עצמך עד מוות? אני מנסה להציל אותך מעצמך".

ינון: "אל תציל אותי אני ברוך השם, אני מרגיש בנוח".

בן: ".זאת הבעיה, ירדן זה קו עימות הכי ארוך שיש לך. זה פיגועים, זה 67', זה זו שאמורה להחזיק את הר הבית".

ינון: ".מדינה פלסטינית".

בן: ".העומק המודיעיני והאסטרטגי שלך".

ינון: ".שטח ישראל על פי הצהרת בלפור".

בן: ".עזוב, די כבר".

ינון: ".בוא נזכור כשאנחנו מדברים על ירדן זה הגלעד שהוא חלק משטח של ישראל, כול ירדן זה חלק מהצהרת בלפור שלנו היא.  2 גדות לירדן זו שלנו וזו גם כן".

בן: "רוצה שנדבר ברצינות? תחזור להיות רציני, אתה משווה את ירדן לאמירויות?".

ינון: "יש לאמירויות יותר כסף והם אוהבים אותנו, רוצים לעשות איתנו שלום ולא 60% פלסטינים".

בן: "ממש מתנה לעשות איתם שלום, תפסיקו לשקר. פעם אחת בואו נכריז על יום אחד שאומרים רק את האמת".

ינון: "מעכשיו".

בן: "אז הנה ירדן, היא מדינה".

ינון: "עוד פעם? עזוב את זה".