בשבוע שעבר הטיל ח"כ עפר שלח פצצה בקרב מפלגתו, כאשר הכריז על כוונתו להתמודד מול יו"ר המפלגה וחברו הקרוב יאיר לפיד על הנהגת יש עתיד. היום (רביעי), בראיון שערך עם כאן רשת ב', התייחס לפיד לדברים ואמר כי "אני מניח שעפר לא יהיה היחיד שירצה לרוץ נגדי וזה בסדר גמור. זו התפתחות עצמית של מפלגות שמצליחות וגדלות ואני שמח על זה. מעדיף להיות במפלגה גדולה ומצליחה שכולם לוטשים עיניים להנהגתה". 

יאיר לפיד מתייחס להודעת עפר שלח, קרדיט: התכנית של בסאם ג'אבר בערוץ הערבי האלא טיוי, אתר פאנט

עוד הוסיף לפיד כי למרות המתווה שפרסם שלח, לפיו הבחירות המקדימות יתקיימו עד סוף השנה הנוכחית לפני מועד הפיזור האפשרי של הכנסת שיחול ב-23 בדצמבר, בחירות במפלגה לא יתקיימו לפני שנת 2021. "אנחנו בשנה מסובכת ואני לא אתן לטעויות שהחריבו את קדימה והעבודה ובמידה מסוימת את הליכוד להרוס את יש עתיד. ח"כ ברביבאי וסגלוביץ כבר כמה שבועות מנהלים תהליך מול ראשי המטות שלנו כדי להבין מה הדרך הטובה ביותר לארגן את ההתמודדות. אני מברך עליה ומאמין שאנצח בה", הסביר והדגיש: "לקח שנים ארוכות גם לליכוד וגם לעבודה עד שהגיעו לבחירות פנימיות".

לפיד לא וויתר גם על מסורת המתקפות ההדדיות בינו לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והעביר שוב ביקורת חריפה כלפי התמודדותו עם נגיף הקורונה וניהול המשבר המדיני שבא בעקבותיו כאשר אמר ששיקוליו של נתניהו הם פוליטיים בלבד. "נתניהו נכשל. לכל המדינות יש קורונה אבל לנו יש גם משבר פוליטי בהתנהלותו של נתניהו. טוב עשה כשהתנצל בפני משפחת אלקיעאן וכולנו צריכים להתנצל". 
 
כזכור, אתמול לאחר הצהרתו על הסגר הלילי התנצל נתניהו בפני משפחת יעקוב אבו אלקיעאן, שנורה למוות באום אל חיראן על ידי שוטרים בינואר 2017 והתייחס לחשיפתו של עמית סגל שמעלה השערה כי חוקריו פעלו בניגוד עניינים וטייחו חקירות על מנת להפיל אותו מכהונתו. "אני קודם כל רוצה להביע התנצלות בשמי בפני משפחת אל-קיעאן על כך שאבי המשפחה נהרג. אמרו שהוא מחבל, אתמול התברר שהוא לא מחבל. אתמול התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם ולפגוע בי", אמר.

לפיד לא התרצה מהצהרה זו והדגיש כי "נמאס כבר שראש הממשלה מתעסק רק בדברים הלא נכונים, כל הזמן משקר ומפיץ פייק ניוז ונכשל בטיפול בקורונה ועכשיו הוא מנצל את ההתנצלות במשפחת אלקיעאן כדי להרוויח הון פוליטי". עוד הוסיף: "בענייני דמוקרטיה מי שיש לו מפעל חמאה על הראש זה נתניהו וזה מגוחך שהוא קורא לי דמוקטטור וכל פעם הוא צריך לחפש משהו אחר להאשים אותי בו. כיום יש רק איום אחד על נתניהו וזה יש עתיד ואני בראשותה".