שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן התייחס במהלך ראיון שישודר בוועידת ג'רוזלם פוסט לעסקה המתוכננת במסגרתה ארה"ב תמכור מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות, ואמר כי "ייקח כשבע שנים שאבו דאבי תקבל את המטוס הראשון". בהמשך טען כי "המומחים בישראל ובארה"ב דנים כיצד לשמר את היתרון האיכותי של ישראל". השגריר התייחס גם לסוגיית הסיפוח, והדגיש כי "מדובר בדחייה של החלת הריבונות, ולא בביטולה".

דיוויד פרידמן בוועידת הג'רוזלם פוסט, מדבר על עסקת ה-F35

אתמול דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי ארצות הברית ואיחוד האמירויות מקוות שייחתם הסכם ראשוני על מכירת מטוסי ה-F35, כאשר ממשל טראמפ בוחן כיצד ניתן לנסח אותו, מבלי לפגוע ביתרון האסטרטגי של מדינת ישראל. גורמים המעורים בפרטים אמרו לסוכנות הידיעות כי "היעד של הצדדים הוא להשיג מסמך כתוב עד החג הלאומי של איחוד האמירויות, שנחגג ב-2 בדצמבר".

כאמור בוושינגטון בוחנים בימים אלה דרך בו המטוסים יהיה גלויים עבור המכ"מים הישראלים, זאת לדברי המקורות. עם זאת, ברויטרס לא הצליחו לקבוע האם הדבר ייעשה על ידי שינויים במטוס, או בהענקת מערכות רדאר טובות יותר למדינת ישראל. עוד הודגש בדיווח כי "יש לטפל בכמה משוכות פוליטיות ורגולטוריות לפני סיום העסקה, כך שבגבעת הקפיטול הזהירו כי ייתכן כי העסקה לא תצא לפועל השנה".