נסים משעל וגיא פלג דנו היום (חמישי) בפתיח תוכניתם ב-103FM על העניינים הבוערים ובראשם החלטת הממשלה ללכת לסגר מלא, יחד עם האיסור על קיום הפגנות. עניין נוסף שהעסיק את השניים הבוקר היה הפרסום בוושינגטון פוסט, לפיו נוהגים בני הזוג נתניהו לקחת עמם מזוודות של כביסה מלוכלכת לטיסות רשמיות בוושינגטון - משעל: "אתה יודע? זו בושה, זו בושה למדינה". פלג: "אחד העדים, אני לא זוכר, נדמה לי ניר חפץ, שאלו אותו על הנוהג הזה, והוא אמר: 'אשת ראש הממשלה אוהבת את הריח שיש למכבסות שם בארצות הברית'.

משעל: "אחרי שאני עובר על כל הדרמות שהיו בקבינט אתמול, ושלשום, שעות אין סוף של ויכוחים ופוליטיקה, אנחנו הגענו לרגע האמת כחברה. לדעתי, למרות הכול, אנחנו צריכים למלא אחר ההוראות, ההנחיות, למלא אחר הסגר המלא, גם אם הוא קשה ובלתי נסבל. כי בסופו של דבר, מדובר בחיים ולא מדובר בלהתחשב בעמדה פוליטית כזאת או אחרת של שר כזה או אחר משיקול כזה או אחר. אנחנו באמת צריכים לקרוא לכולם למלא אחר הסגר, למלא אחר ההנחיות, ולקוות וגם להתפלל שבאמת הגרף הזה ירד, שהתחלואה הזאת שהיום מגיעה ל-7,000 תתחיל להידרדר".

נתניהו לקראת ההחלטה בקבינט הקורונה

פלג: "שמע ניסים, סיימתי עכשיו להקריא את החדשות, חלק מהדברים כבר סוכמו עוד לפני שהלכתי לישון, וחלק נחשפתי אליהם בבוקר, ואני אומר לך - הייתה ישיבת ממשלה מאוד מאוד יצרית ומאוד מאוד ארוכה, ואתה שואל את עצמך, על מה הם דיברו כל כך הרבה שעות? ויותר מזה, שאלתי את עצמי, איך הספין של ראש הממשלה מצליח? והוא מצליח ומצליח ומצליח. כי היה ברור, נדמה לי מלכתחילה, כל אדם שקצת מתעניין, שקצת מקשיב למומחים למגפות, היה ברור שאין דין בית כנסת סגור, כדין הפגנה בשטח פתוח. וברור שצריכים לאפשר גם תפילות וגם הפגנות, ובלבד שיישמרו על ההנחיות של הריחוק ושייתקיימו בשטח פתוח. ואתה שואל את עצמך, למה היה צריך את כל ה... כמה שעות הייתה הישיבה הזאת אתמול?"

משעל: "קרוב ל-20, אם אתה מחלק את זה ליומיים שהיו".

פלג: "17 שעות. מההתחלה אומרים לנו את הפשוט שבפשוט שבפשוט, בהמשך יהיו אצלנו המומחים, 'רבותיי, הכי מסוכן צפיפות במקום סגור ולא מאוורר".

משעל: "תראה, אני בעד הפגנות וחופש ביטוי וכו'".

פלג: "מי לא?"

משעל: "אני ציפיתי מההנהגה, אני לא יודע אם יש להם הנהגה, אבל ממובילי ההפגנות, לקום ולהגיד, 'אנחנו עד אחרי הסגר, מבטלים את ההפגנות'. הם היו יוצאים גדולים ומשרתים את מה שהם רוצים. אבל כאילו ההתחכמות הזאת..."

פלג: "לא, אני לא חושב שזאת התחכמות, אני אגיד לך למה ואני אגיד לך מה בדיוק הדילמה. הרי מה עומד בבסיס, נדמה לי, ההתלבטות שלהם? מצד אחד, צריכים לגלות פה אחריות לאומית כפי שאמרת ולבוא לומר, 'אתם יודעים מה, אם אנחנו הבעיה, אנחנו לא נפגין'. אבל מן הצד האחר, אתה מבין שיש כאן מניפולציה שמוביל נאשם שלא רוצה את ההפגנות נגדו, מול בתיו, אתה מבין את זה, אתה מבין שזה העניין".

משעל: "כן, אבל למרות זאת, אם זה היה תלוי בי והיו שומעים בקולי, הייתי אומר להם - 'חבר'ה, תעזבו את בלפור, תעמדו בחוץ, כל אחד ליד ביתו על הגשרים, על הצמתים, אבל תרדו מהעניין הסימבולי הזה ש'אנחנו למרות הסגר, אנחנו נבוא'. אתה יודע, הם עושים מניפולציה על חופש הביטוי ועל זכות ההפגנה, אבל בוא לא ניכנס לזה, זאת דעתי".

פלג: "הקורונה כאן, ולפי שעה היא כאן כדי להישאר, באיזה מובן? אנחנו לא מדברים על 'אל תפגינו שבוע, שבועיים, שלושה', אנחנו מבינים שההגבלות בצורה כזאת או אחרת תהיינה כאן בעוד חודשים על חודשים, וזה מה שהופך את השאלה להרבה הרבה יותר משמעותית".

משעל: "אני לעומת זאת, לפני שהלכתי לישון, ראיתי איזו ידיעה שהגיע סמוך לחצות מה'וושינגטון פוסט' שזה עיתון מאוד מאוד רציני ואמין, והוא כותב ככה - 'נתניהו נהג להביא כביסה מלוכלכת לניקוי בארצות הברית'. זה סיפור ידוע שנדמה לי בן כספית בספר שלו ובמאמרים שלו..."

פלג: "גם עולה מחומר הראיות בתיק 1000".

משעל: "כן, השיטה הזאת שבה מביאים מזוודות לבלייר האוס, בית ההארחה הרשמי שנמצא ממול לבית הלבן, ושם מכבסים וחוזרים עם המזוודות. שמע, אתה יודע מה? זו בושה, זו בושה לנו כמדינה".

פלג: "אני אעביר לך את חומר הראיות בתיק 1000 ואתה תתבייש הרבה מאוד פעמים. תתבייש שראש הממשלה שלנו מבקש חליפות ממיליונרים, כאילו מדובר באיזה קבצן שאין לו מה ללבוש, אתה תקרא הרבה דברים מאוד מאוד מביכים, תקרא טלפון של ראש ממשלת ישראל שמתקשר לעוזרת של מילצ'ן, ואומר לה: 'תני לאשתי מה שהיא רוצה'".

משעל: כן, זה אני יודע. אבל אני אדייק איתך עכשיו יותר. זו פעם ראשונה שגורמים בכירים בבית הלבן מאשרים כזה דבר, עד עכשיו זה היה בערפל. הייתה תמיד הכחשה קבועה של משרד ראש הממשלה, 'לא היה ולא נברא וזו עוד סדרה של מחזור' וכו'. בא הבית הלבן, גורמים בכירים בבית הלבן והם מדליפים את הידיעה ל'וושינגטון פוסט', זה לא גיא פלג שאומר, 'אני קראתי את זה במסמכים, בעדויות'".

פלג: "טוב אני אנסה לא להיעלב, אבל על כל פנים ניסים, אני אגיד לך מה - אחד העדים, אני לא זוכר, נדמה לי ניר חפץ, שאלו אותו על הנוהג הזה, והוא אמר: 'אשת ראש הממשלה אוהבת את הריח שיש למכבסות שם בארצות הברית'. אז מכיוון שאתה ואני לא זכינו לרחרח את המצעים אחרי הכביסה המיוחדת שם בוושינגטון, אז מי אנחנו שנשב ונמתח כאן ביקורת?"