הכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט מתקיים הערב (חמישי), רגע לאחר חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ורגע לפני הבחירות בארצות הברית. הכנס ייערך במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין שיישא דברים, כמו גם נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד לאודר. 

עוד יופיעו טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל,  אבי ברקוביץ' השליח המיוחד של טראמפ למשא ומתן, סילבן אדמאס, פילנתרופ ואיש עסקים, בני גנץ, שר הביטחון וראש הממשלה החלופי, יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה ועוד.

כנס SHAPING THE JEWISH FUTURE - האירוע השנתי של הג'רוזלם פוסט יועבר השנה לראשונה בשידור טלויזיוני יוקרתי שצולם באולפן ויופץ ברשת. הוועידה השנתית היא אחד האירועים הפוליטיים והדיפלומטים החשובים ביותר בעולם היהודי. בשמונה השנים האחרונות, הכנס שהתקיים בניו יורק הביא אלפי משתתפים יהודים אמריקאים וישראלים המחוברים לישראל ולעולם היהודי כמו גם אנשי עסקים מקבלי החלטות ומנהיגים לדון בהיבטים הכלכליים ובאתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל והעולם היהודי. השנה תתמקד הוועידה בהזדמנויות שנפתחו בעקבות התמורות בעולם, בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב ובהשפעתה על הברית בין ישראל לארצות הברית ובהסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, וכן בכמה מהנושאים הבוערים האחרים שעל סדר יומה של ישראל. 

אירוע ה-SHAPING THE JEWISH FUTURE מורכב מראיונות אישיים ופאנלים עם דמויות בכירות בפוליטיקה ובמשק הישראלי. השנה יחולק הכנס לראיונות אישיים ופאנלים שידונו בנושאים הבוערים ביותר: 

  • עסקת ישראל-איחוד האמירויות הערביות - השלכות למזרח התיכון המשתנה
  • יחסי ישראל ארצות הברית לפני הבחירות לנשיאות
  • ישראל ונגיף הקורונה - ניתן היה לנהל את זה אחרת?
  • טכנולוגיה וקורונה – האתגרים בשילוב טכנולוגיות חדשות
  • צמיחה כלכלית בצל הקורונה האם ישראל תוכל להתאושש?
  • טילים ונשק גרעיני האם ניתן לעצור את איראן?
  • ישראל והתפוצות האתגרים וההזדמנויות בתקופה זו

הכנס המרכזי יתקיים בהשתתפות דוברים בכירים מהארץ ומהעולם כדוגמת: השליח המיוחד של טראמפ למשא ומתן בינלאומי, אבי ברקוביץ, שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר דן שפירו, שר המודיעין אלי כהן, השליח המיוחד למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, סגן הרמטכ"ל לשעבר מתן וילנאי, הסנטור טד קרוז, אליוט אנגל, יו"ר הועדה לענייני חוץ, דני עטר, יו"ר קק"ל ועוד. 

הכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט מיצב את עצמו במשך השנים כמקום המפגש העיקרי לאנשי הפוליטיקה והמשק המקומיים עם היהודים ואנשי המפתח ביהדות מרחבי העולם.  לג'רוזלם פוסט יש כעשרה מיליון גולשים באתר מידי חודש וכמיליון וחצי עוקבים בפייסבוק ובטוויטר. 

בראש האירוע עומד העורך הראשי של הג'רוזלם פוסט יעקב כץ, שאמר: "הפעלנו כלים טכנולוגיים מורכבים על מנת לממש את הועידה השנתית של הג'רוזלם פוסט שכן הציר בין ירושלים לבין וושינגטון בוער בימים אלו אחרי חתימת הסכם השלום בין ישראל והאמירויות ורגע לפני הבחירות בארה"ב, הג'רוזלם פוסט מכנס את כל בכירי הכלכלה האמריקאית והישראלית לצד מדינאים בלב העשייה. יחד ננסה להבין מהי תוכנית העבודה עכשיו של הציר יחד ושל כל מדינה לחוד".

ענבר אשכנזי, מנכל"ית קבוצת הג'רוזלם פוסט, אמרה כי "הכנס השנתי הוא מפגש של מדינאים, אנשי עסקים וכלכלות והג'רוזלם פוסט הוא הגשר המחבר בינם לבין בכירי הממשל והכלכלה בארצות הברית, אירופה והעולם הערבי. הכנס מהווה פתיחת ציר בינלאומי עסקי מישראל לעולם בין אמריקה, אירופה וישראל. אנו רואים יותר ויותר חברות, עמותות וארגונים שמבינים כי הג'רוזלם פוסט הוא הזירה היעילה ביותר לשיתוף פעולה עולמי".