יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף הערב (חמישי) בחריפות את נתניהו והממשלה. בין השאר הציג לפיד את תוכניתו ליציאה מהסגר ומהמשבר. "הסיבה לסגר הזה היא הניהול הכושל, הפוליטי, המרושל וההיסטרי של הממשלה הזו. של ראש הממשלה הזה. אין להם תוכנית עבודה מלבד לסגור את כולם בבתים", אמר לפיד בנאומו.

עוד אמר לפיד כי "אנחנו נתפלל באחריות ונפגין באחריות. נקיים את כל ההנחיות. לא ניתן לנתניהו להפוך את זה למלחמה בין דתיים לחילונים. כולנו יחד במאבק נגד המחלה, במאבק להציל את הכלכלה. הממשלה לא שומרת עלינו, בואו נשמור אחד על השני". בנוסף, התייחס יו"ר האופוזיציה לדיווחים, לפיהם כל דרגי המקצוע היו נגד הסגר: "רוני גמזו, הפרוייקטור, התנגד לסגר המלא. פרופ' גרוטו התנגד. משרד האוצר התנגד לסגר המלא. סתמו להם את הפה. יוצאים לסגר בלי שום תוכנית. בלי להגדיר יעדים". לפיד גם הודיע כי הוא מצטרף לדבריו של הרב הראשי דוד לאו וקרא למתפללים להישאר באוויר הפתוח ולהישמר לנפשותיהם.

ח"כ לפיד הציג את התכנית שלו להתמודדות עם נגיף הקורונה, בניגוד לממשלה לדבריו, אשר לא טרחה בשום שלב להציג תוכנית דומה. בשלב הראשון הציג את מתווהו לאסטרטגיית יציאה: קביעת פרמטרים ברורים: "מה המדד להצלחה, מה אנחנו מנסים להשיג? איזו ירידה בתחלואה תוביל לפתיחת בתי ספר מחדש, לפתיחת עסקים מחדש, לסיומו של הסגר? לאן רוצים להגיע? לאיזה מספר? לאיזה אחוז הדבקה? שייתנו נתון עקבי. לא משתנה כל יומיים".

בשלב השני דיבר על הקמת מודל מיידי לפיצוי לעצמאים שייכנס לתוקפו מיידי עם תחילת הסגר, רשת בטחון ודמי אבטלה לעצמאים. ביטול מודל החל"ת ומעבר למודל הגרמני. בנוסף, הקמת מערך חקירות אמיתי רחב היקף. קטיעה, סגירה ואכיפה ברמה המקומית לצד מערכת רפואת חירום שמסוגלת להתמודד ברמה הארצית עם עומסי תחלואה, לדבריו.

השלב הרביעי של תכנית לפיד הוא מינוי דובר מקצועי למשבר. בלי מסיבות עיתונאים פוליטיות, רק מידע והוראות ברורות לציבור הישראלי כל יום. בנוסף,  דרש לפיד דוגמא אישית של כל חברי הממשלה: "כל שר שעובר על כללי הסגר חייב להתפטר מיד. זה כולל את ראש הממשלה. אנחנו חייבים לבנות את אמון הציבור". לבסוף, דורש לפיד הצגת מתווה להעברת סמכויות לראשי הערים לראשי הרשויות המקומיות ולתת להם את הסמכויות והמשאבים כדי שינהלו את הערים בשיתוף פיקוד העורף.