העימות הראשון בין הנשיא דונלד טראמפ לבין המועמד הדמוקרטי לנשיאות, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, נערך הלילה (רביעי) בקליבלנד, אוהיו. העימות סוכם על ידי רבים כעימות הכי נמוך ומלוכלך שנראה בהיסטוריה של ארצות הברית. אלון פנקס, לשעבר הקונסול הכללי של ישראל, התייחס הבוקר בתוכניתם של ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM לעימות ואמר כי "משהו רע מאוד עובר על הדמוקרטיה האמריקאית".

טראמפ מסרב לגנות פעילי "עליונות לבנה" במהלך העימות (צילום: רויטרס)

מהן התובנות שלך מהעימות אמש?

"מי שהיה צריך הוכחה למה אסור שיהיו יותר עימותים קיבל אותה. מי שחושב שהפוליטיקה האמריקאית היא מכוערת ונמוכה, ומשהו רע מאוד  עובר על הדמוקרטיה האמריקאית - קיבל חיזוק לזה. מי שחשב שטראמפ הוא חלק מהעליונות הלבנה, זאת אומרת מהגזענות הלבנה -קיבל אותו אומר את זה בקולו שלו, כולל איזו קריאת קרב משונה שיכול להיות שעוד תרדוף אותו כמה ימים לארגון ימני קיצוני, ארגון מליציה חמושה. הוא קרא להם פשוט לעמוד מוכנים".

מי ניצח לדעתך?
"תשמעו, אין פה ניצח. יש כבר שלושה סקרים בהם מראים שביידן ניצח. בעימותים האלה לא מזיזים את המחט, ולא משפיעים על המחוג של המצביעים כהוא זה. כרגע, היתרון של ביידן עומד על 9%".

אפשר למחוק אותו.
"הכל אפשר למחוק, וכמו שהפער הזה יכול להימחק הוא יכול גם לגדול. זו סטטיסטיקה של סקרים ומודלים. הפערים במדינות החשובות גם הם לטובת ביידן. לטראמפ היו שלושה או ארבעה דברים שהוא היה חייב לעשות בכדי לשנות את המגמה של הבחירות: הראשון - לבוא עם חיסון לנגיף הקורונה. הוא לא יכול לעשות זאת על אף שהוא ממציא סיפורים שיש לו חיסון כזה, אבל אין. המרכז לבקרת מחלות טוען שהוא לוחץ עליו להמציא סיפורים, ואילו חברות הפארמה הגדולות טוענות שהוא מבלבל את המוח. הדבר השני הוא שיפורסמו נתונים חיוביים של הרבעון הכלכלי בארצות הברית, גם זה לא יקרה כי הכלכלה האמריקאית לא נמצאת במצב טוב".

אז בוא תסכם לנו את תמונת המצב בארה"ב אחרי העימות. 
"זה היה עימות מכוער, המנחה איבד שליטה כבר מההתחלה, אבל קשה לבוא אליו בטענות. הוא ניהל עימות מול נשיא ארה"ב לבין אדם שהיה סגן נשיא ארה"ב ולשניהם יש כל כך הרבה ניסיון".

הוא נאלץ לבצע ריאיון עם סוס פרא, שלא התכונן בכלל לריאיון.
"בוודאי שלא, הרי כל הנתונים שלו היו מומצאים".