שרי הממשלה אישרו הערב (רביעי) את הארכת כהונתם של מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ומ"מ נציב השב"ס, גונדר אשר וקנין, כממלאי מקום לשישה חודשים נוספים, או עד למינוי קבוע במשטרה ובנציבות שב"ס. כבר בערב ראש השנה, בתחילת החודש, הודיע השר לביטחון פנים, ח"כ אמיר אוחנה, כי כהונתם של השניים תוארך פעם נוספת.

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן

כזכור, בחודש אוגוסט הודיע אוחנה כי הוא יגיע להחלטה בנוגע למפכ"ל תוך שלושים יום, אלא שהתקופה הזו הגיע לסיומה מבלי שהתגבשה החלטה סופית. ההערכות היו כי אוחנה מתכוון למנות מפכ"ל קבוע מתוך הארגון, ומקורביו סיפרו על מספר מועמדים שנשקלו לתפקיד, חלקם מתוך המשטרה וחלקם ניצבים בדימוס. 

היעדר מפקד זמני - הן למשטרה והן לשב"ס - הוא דבר שמטיל קשיים עם הארגונים הגדולים, שכן ממלאי המקום אינם רשאים לפעול כמפקד הכללי, וסמכויותיהם מוגבלות במעט. ממלא מקום המפכ"ל אמר בחודש שעבר, במהלך שיחה עם מפקדי המחוזות במשטרה: "אני ממשיך בתפקיד עד להחלטה אחרת".

כאמור, הארכת הכהונה של ניצב כהן, הינה טכנית ונעשית באופן אוטומטי כל עוד לא מונה מפכ"ל קבוע, אלא לאור העובדה שהוא נושא בתפקיד כבר כמעט שנתיים, היו מי שסברו כי הוא עתיד לתלות את המדים ולהודיע על פרישתו מהארגון במיוחד לאור ההחלטות האחרונות. ניצב כהן, שיציבות המשטרה חשובה לו במיוחד לנוכח המשימות המוטלות כעת בפתחה, החליט להעביר מסר חד וברור למפקדי המחוזות וביקש בעצם ליישר עימו קו ולהתאחד סביב המטרות תחת השליטה שלו.

"לאור המצב הפוליטי והחלטות שהתקבלו מסתמן כי בתקופה הקרובה לא ימונה מפכ"ל קבוע למשטרה ועל מנת לשמור על היציבות הארגונית וההבנה כי נדרשת המשכיות בתהליכים שמתבצעים בארגון אמשיך להוביל את המשטרה עד להחלטה אחרת" הודיע ניצב כהן בישיבה, שהוסיף: "אני מצפה מכם בתקופה הזאת להיות רגישים, קשובים  ומאוחדים על מנת שביחד נבצע את המשימות המשמעותיות המוטלות על המשטרה בעת הזו".