המחאה מתחדשת הערב: עשרות אלפי בני אדם יצאו למחות הערב (חמישי) בלמעלה מאלף מוקדים ברחבי ישראל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת הסיסמה: "ביבי-לך!". מהמשטרה נמסר כי במהלך המחאה המפגינים הקפידו תחילה על ההנחיות תוך שמירה על הגבלות הקורונה. 

עם זאת ציינה המשטרה כי חלק מהמפגינים הפרו את ההנחיות במהלך הערב וקיימו תהלוכות בלתי חוקיות על כבישים מרכזיים בתל אביב במשך שעות, ללא כל תיאום מקדים עם המשטרה ותוך התעלמות מבקשות השוטרים. 

על כן, נחסמו המשך התהלוכות והמשטרה החלה לרשום דוחות, שמספרם הכולל עומד על מאה דוחות סך הכל. שלושה מוחים נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים והדחה להפרת חוק. 

תהלוכת מפגינים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

בתל אביב יצאו המפגינים לתהלוכה בלתי חוקית מכיכר "הבימה". מהמשטרה, שכוחותיה נמצאים במקום, נמסר כי המפגינים צועדים על ציר תנועה מרכזי, אינם מקפידים על רווחים כנדרש ובכך מסכנים את שלומם ושלום משתמשי הדרך ומסכנים את בריאות הציבור תוך הפרת הנחיות הקורונה.

בתוך כך התקבל דיווח במוקד המשטרה בגין תקיפה וריסוס גז פלפל לעבר משתתפי מחאה בגשר הולכי הרגל בר- אילן. גורמי רפואה מסרו כי מהמקום פונה אדם במצב קל לבית החולים "שיבא" בתל השומר. המשטרה פתחה בחקירה.

תהלוכת המפגינים מתרכזת בשכונת פלורנטין וכוחות המשטרה פועלים לפזרה. המשטרה עצרה מפגינה שעל פי החשד הכתה שוטר, לאחר שדרש ממנה לעטות מסכה. על פי דיווחי המשטרה, המפגינה בעטה בשוטר מספר פעמים ואף הכתה עם אגרופה בפניו. לאחר מכן ניסתה להימלט אך נעצרה. 

הפגנת מחאה נגד נתניהו בת"א. צילום: אבשלום ששוני

מתנועת "הדגלים השחורים" נמסר בתגובה לאירועי התקיפה: "הערב המשיכו התקיפות של המפגינים. זוהי תוצאה ישירה של ההסתה של נתניהו, שלא גינה אפילו פעם אחת את האלימות הקשה. נתניהו רוצה אותנו מפוחדים, מוכים, חבולים, וכנראה מתים, אבל אנחנו לא מפחדים, לא ממנו, לא מהבריונים. בשבת הקרובה נצא בכל הארץ, במספרים שהארץ טרם ראתה ונקרב את היום שבו נתניהו יילך הביתה!".

תהלוכת מפגינים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
תהלוכת מפגינים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

אנשי תנועת "קריים מיניסטר" מסרו בתגובה לתקיפת המפגין, כי "ההסתה הפרועה של הנאשם מבלפור וכלביי התקיפה שלו בליכוד כלפי המפגינים לא פוסקת והמון מוסת יוצא לתקוף. ביבי - האחריות לדם שיישפך רשומה על שמך. אנו דורשים מהמשטרה לשים את ידיה על כל מי שמעז לתקוף אזרחים ולמצות את מלוא הדין. אין לנו שום ציפייה מנתניהו, שבנה את שלטונו המושחת על הסתה ושיסוי - לגנות. בטח שלא לקחת אחריות. לא נירתע ולא נעצור עד שיילך!".

לאחר הפגנות הקילומטר בשבת ושלישי, זהי הפעם השלישית בשבוע האחרון בה יוצאים עשרות אלפים למחות נגד נתניהו, זאת לפני הפגנות הענק שצפויות בשבת הקרובה.

אנשי מחאת "הדגלים השחורים" מסרו מוקדם יותר כי "כל יום שנתניהו יושב על כיסא ראש הממשלה זה יום שעולה למשק הישראלי מיליארדי שקלים. עסקים שנסגרים, תיקי הוצאה לפועל נפתחים, משפחות שמתמוטטות - הכל מוקרב על המזבח של עצירת ההפגנות מול ביתם של ביבי, יאיר ושרה. מדינת ישראל נחטפה על ידי נאשם שמתנהל בפאניקה והיסטריה. עם ישראל לא רוצה בו עוד, זאת הסכמה רחבה בימין ובשמאל, אצל החרדים והערבים, החילונים והדתיים: הגיעה השעה לראש ממשלה שדואג לאזרחים ולאזרחיות ולא לעצמו".

המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים להפגנות לנוכח הכאוס שהתגלה בעקבות ההפגנה שהתקיימה במוצאי שבת בכיכר הבימה, אשר גלשה לפסים אלימים ולמעצרים. 

הפגנת מחאה נגד בנימין נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת מחאה נגד בנימין נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

במשטרה נערכו להפגנות במספר מוקדים ברחבי תל אביב והדגישו מבעוד מועד כי יאפשרו את קיומן של ההפגנות ובלבד שישמרו תקנות החירום לרבות שמירת מרחק, מניעת התקהלויות ועטיית מסיכות. כוחות משטרה ניצבים דרוכים לכל תרחיש ולמקרה שבו המפגינים ינסו לצאת לתהלוכה או יפרו את הסדר.

הפגנת מחאה נגד נתניהו בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת מחאה נגד נתניהו בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

הערכות המשטרה מתבססת על הערכת המצב כשהמטרה הנה שמירה על בטחון הציבור, הסדר הציבור ושמירה על בריאות הציבור בהיבטי מניעת התפשטות נגיף הקורונה.

מפגינה נגד נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינה נגד נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מהמשטרה נמסר כי "בימים בהם מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט, אנו שבים ומדגישים בפני משתתפי המחאה את החובה להקפיד על עמידה במגבלות, כפי שאושרו ופורסמו בתקנות ע"י הממשלה, והן: המצאות במרחק של עד 1,000 מטרים ממקום המגורים, עד 20 איש בכל קפסולה, מרווח של לפחות 20 מטרים בין קפסולה אחת לאחרת, בתוך כל קפסולה - שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לרעהו וכן עטיית מסכה המכסה את הפה ואת האף במהלך כל המחאה". עוד מסרה המשטרה, כי תהלוכה איננה מאושרת ואינה חוקית.