בעקבות הסערה שעוררו הדברים שנשא אמש נשיא המדינה רובי ריבלין בפתח מושב החורף של הכנסת, בהם קרא לממשלה למנות מפכ"ל קבוע למשטרה בהקדם, פנה הבוקר (שלישי) הנשיא לשוטרי ושוטרות ישראל ביקש להבהיר: "לא אתן לאף אחד לפגוע בהערכתי אליכם ואל המסירות המופלאה שלכם".

בפוסט שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו כתב הנשיא: "שוטרים ושוטרות יקרים לי מאוד, ביממה האחרונה נעשה שימוש זדוני במשפט שנאמר בנאומי אמש, כאילו כוון לפגוע במשטרת ישראל".

"לצערי טירוף השקר השוטף את הרשתות החברתיות אינו יודע גבולות", המשיך הנשיא. "זה מכאיב ומעציב פי כמה, כשחלק מהגורמים המחוללים אותו הם נבחרי הציבור שלנו. לא אתן לאף אחד לפגוע בהערכתי אליכם ואל המסירות המופלאה שלכם". 

בסיכום דבריו חזר הנשיא על קריאתו מאמש: "לממשלת ישראל אני קורא בשנית - מנו מפכ״ל עכשיו ואל תשאירו את המשטרה חשופה לפגיעה ברגעים מורכבים אלו".

בנימין נתניהו והנשיא רובי ריבלין בפתח מושב הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - יניב נדב)
בנימין נתניהו והנשיא רובי ריבלין בפתח מושב הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - יניב נדב)

הבהרתו הנוקבת של הנשיא הגיעה בעקבות ביקורת חריפה שנמתחה על הדברים שאמר אמש: "חברים, אני חש את האוויר מלא באבק שריפה, אני מרגיש את הזעם המציף את הרחובות. אולם, לא יעלה על הדעת כי ערב ערב, מפגינים מכים מפגינים. שוטרים מכים מפגינים".

כפי שציין הנשיא, בין המבקרים היו גם חברי כנסת כמו ח"כ אוסנת מארק, שרמזה שדבריו של הנשיא, אותם כינתה "נאום פוליטי הזוי", שמכוונים על מנת לסלול את דרכו לחזרה לפוליטיקה.