לתמונת המצב העגומה מבחינת הליכוד בסקרים האחרונים אפשר לייחס את הנתון המפתיע הבא: שיעור הרוצים בפרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהחיים הפוליטיים עומד על 54%, לעומת 36% שאינם רוצים בכך ועוד 10% שאינם יודעים. כך עולה מסקר מנדטים שנערך עבור “מעריב־סופהשבוע”. פילוח על פי מאפייני הצבעה העלה ש־28% ממצביעי הליכוד בבחירות מרץ 2020 ו־57% ממצביעי ימינה רוצים שנתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים.

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

ראשי הליכוד וכחול לבן ממשיכים אומנם להתעמת ביניהם סביב סוגיית התקציב ולאיים איש על רעהו בהליכה לבחירות, אבל תוצאות הסקר אמורות להוריד להם את המוטיבציה ללכת כעת לסבב בחירות רביעי. על פי הסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הייתה מפלגת הליכוד זוכה ב־28 מנדטים לעומת 36 בכנסת הנוכחית, בעוד שמפלגת ימינה בראשות ח”כ נפתלי בנט, הנושף בעורפו של נתניהו, הייתה זוכה ב־21 מנדטים. עבור הליכוד מדובר בעלייה במנדט על חשבון ימינה לעומת הסקר שנערך בשבוע שעבר, אולם לדברי עורך הסקר, מנחם לזר מנהל פאנלס פוליטיקס, מדובר בתנודות סטטיסטיות בלבד, ובעצם המגמה של היחלשות הליכוד והתחזקות ימינה נותרה בעינה.

יו”ר כחול לבן, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, משתרך לעומתם הרחק מאחור עם תוצאה חד־ספרתית של 9 מנדטים. הסקר מצביע על כך שראש האופוזיציה יאיר לפיד מתקשה ללקט את המנדטים שנושרים מהליכוד. מפלגת יש עתיד-תל”ם בראשותו מקבל 17 מנדטים, עלייה במנדט אחד לעומת הסקר הקודם, על חשבון כחול לבן. שאר המנדטים בסקר מתחלקים כך: הרשימה המשותפת 14, ישראל ביתנו 9, ש”ס 9, יהדות התורה 7 ומרצ 6.

הסקר בדק גם את השאלה לאיזה גוש תתחבר מפלגת ימינה בראשות בנט לאחר הבחירות. כאן רוב מכריע, 53%, השיבו שבנט יצטרף לגוש של מפלגות חרדיות והליכוד. 19% סבורים שבנט יצטרף דווקא לגוש של יש עתיד וישראל ביתנו. לעומתם 29% השיבו שאינם יודעים.

על השאלה עד כמה אתם סומכים על כך שנתניהו מסוגל להתמודד עם מגפת הקורונה, השיבו 55% כי הם לא סומכים על ראש הממשלה, לעומת 39% שכן סומכים ו־6% שלא יודעים. הסקר נערך בתאריכים 11 עד 12 באוקטובר 2020, והוא בוצע בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת (18 ומעלה) במדינת ישראל. כלל המשיבים בסקר רואיינו באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי של panel4all. גודל המדגם הסופי עמד על 1,033 משיבים. טעות הדגימה המרבית: 3.1% ±.

מסקר נוסף, שיפורסם הבוקר בתוכניתו של נסים משעל ברדיו 103 עולה כי 71% מהציבור סבורים כי תפקודו של נתניהו בתחומי הבריאות והכלכלה במשבר הקורונה גרוע. ממצא נוסף בסקר קובע כי 51% מהציבור סבורים שהיועמ”ש אביחי מנדלבליט לא צריך להתפטר, כפי שדרש ממנו השבוע ח”כ מיקי זוהר. את הסקר ערך מכון מאגר מוחות.