אבי ברקוביץ', יועצו המיוחד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומי שסייע באופן משמעותי לקידום הסכמי אברהם, אמר הבוקר (חמישי) בראיון בגל"צ כי "הסיפוח לא ירד עדיין מהפרק - זה משהו שיכול להיעשות בהמשך וזה לא משהו שאנחנו לא מסכימים לו".

היועץ הבהיר כי צוות המשא ומתן המדיני במזרח התיכון של הנשיא טראמפ מקיים שיחות עם "חמש-עשר מדינות נוספות בעולם הערבי בנוגע לקיום יחסים עם ישראל". ברקוביץ' הדגיש שמתקיימות שיחות מאוד מפורטות בעניין וכולן מקדמות את המטרה: "זו לא שאלה של האם, אלא רק שאלה של מתי".

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

ברקוביץ' התייחס להסכמים עם בחריין ואיחוד האמירויות, שכאמור היה שותף משמעותי בניסוחם:  "אין ספק שהיה מומנטום שהאמירויות הביאו. זה הביא להסכם הבחרייני - למען האמת, קיבלתי טלפון מהם ביום שעשינו את הדיל עם האמירתים והם אמרו - 'אנחנו גם רוצים'".

כשנשאל על עסקת ה-F35 עם האמירויות הסביר: "כולם יודעים שהאמירתים הרבה שנים רצו את זה, אבל זה לא היה חלק מהעסקה. זה דבר שאנחנו שוקלים לעשות, אבל זאת שאלה לוגית - זה יכול לקרות רק אם זה לא שם את הביטחון הישראלי בעמדת סיכון".

לבסוף, כאשר נשאל ברקוביץ' כיצד אמריקאי יהודי צעיר מגיע לעמדה כה בכירה בבית הלבן, שבמסגרתה מגשר בין ראשי ממשלה, שיח'ים ומלכים במזרח התיכון אמר: "בעזרת מזל גדול ועזרה מהקדוש ברוך הוא".