השר לביטחון פנים אמיר אוחנה פנה היום (ראשון) במכתב אל מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, ואל מפקד מחוז מרכז ניצב עמי אשד, ובו מתח ביקורת עקיפה על התנהלות המשטרה כלפי אזרחים בכל הקשור למניעת הפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בפתח תקווה.

הפגנה מול ביתו של אוחנה, קרדיט: אבשלום ששוני

במכתב מציין השר אוחנה שני אירועים, באחד מהם נפסק דינה של המשטרה לשלם 30 אלף שקל פיצוי לאזרח שנעצר על ידי שוטרי תחנת פתח תקווה, בעקבות העובדה שעמד בהפגנת יחיד עם שלט מול ביתו של היועמ"ש. האזרח, כאמור, עתר לבית המשפט וזכה בתביעה שהגיש.

במקרה אחר, כפי שנחשף לפני כשבוע, תושבת העיר, שכנה של מנדלבליט, עורכת דין במקצועה שפסעה בשבת לצידו, פנתה לעברו ואמרה "פרשת משפטים בושה". בעקבות אותה אמירה, הזעיק, ככל הנראה, המאבטח של מנדלבליט, את המשטרה, שהחליטה לבצע את מעצרה של אותה עורכת דין, למרות שמדובר באישה דתייה, ולהביאה לחקירה בתחנה, בסופה שוחררה לביתה. 

פנייתו של השר אמיר אוחנה למ"מ מפכ"ל המשטרה by maariv on Scribd

בדברים האלו רואה אוחנה ניסיון להשתיק אזרחים ולהרתיע אותן מהבעת דעותיהם, לשמאל ולימין. הוא מבקש לדעת מהמשטרה, ובפרט ממ"מ המפכ"ל וממפקד המחוז מי נתן את ההנחיות, והאם ההחלטה לבצע חקירה או מעצר של אזרחים ברגע שהם מפגינים מול ביתו של מנדלבליט ניתנה על ידי הפרקליטות או שמא מישהו במשטרה הגה את הרעיון הזה, ועל סמך מה פעל כך. כמו כן שאל האם גם היום נהוגה אותה התנהגות.

אוחנה כינה את המקרים האלו "משטרת מחשבות", והדגיש כי בימים אלו שאמון הציבור במשטרה הולך ומידלדל, הוא מבקש לתת על כך את הדעת גם בקרב הגורמים הבכירים ביותר המפקדים על הארגון. הוא ביקש מהממוענים למכתב לקבל את ההסברים כתובים אל משרדו באופן מיידי.